– Nu jā, lai jums veicas! Vai ieklausīsieties arī bijušo ministru padomos? Nedomāju, ka visi iepriekšējie ministri bija caurkrituši, bet gadījās, ka viņus nesaprata vai arī viņi nebija pietiekami labi administratori. 6
– Protams, ka ieklausīšos. Man patīk dzirdēt dažādu cilvēku viedokli.
– Kā vērtējat komandu, ar ko jums nāksies sastrādāties Izglītības un zinātnes ministrijā?
– Atkal gribētu salīdzināt ar uzņēmumu. Kad jauns vadītājs ienāk uzņēmumā, tā nav pirmā lieta, ko darīt, – visus izlamāt un pateikt, ka es jūs atlaidīšu. Trijās nedēļās, ko esmu pavadījusi ministres amatā, viss, ko lūdzu darbiniekiem, ir bijis labi izdarīts. Nesaku, ka viss ministrijā ir perfekti, taču gribētos vispirms ticēt darbiniekiem, redzēt viņu sniegumu un tad izdarīt secinājumus. Savā otrajā darba dienā tikos ar visiem darbiniekiem. Katram teicu, ka man vienmēr bijis ļoti svarīgi lepoties ar to organizāciju vai uzņēmumu, kur strādāju. Ir ļoti svarīgi, lai darbinieki uz darbu nāk ar prieku, ir apmierināti.
Labākais, ko varu izdarīt, strādājot ministrijā, ir nebeigt runāt par lielajām lietām un sekot, kā tiek izpildīti tieši lielie uzstādījumi: izglītības pieejamība un kvalitāte, kas abas ir vienlīdz svarīgas. Mēs nevaram runāt tikai par skolu tuvu mājām vai augstskolu katram studentam vai institūtu katram zinātniekam. Svarīgi, kādu kvalitāti nodrošinām katrā skolā, augstskolā un zinātniskā institūcijā.
Ministrijai ir tik kompleksi darba uzdevumi, ka man nav citu variantu kā paļauties uz savu komandu un saviem padomniekiem. Piemēram, augstākajā izglītībā un zinātnē mans ārštata padomnieks ir Latvijas Universitātes profesors Vjačeslavs Kaščejevs. Izvēloties ārštata padomniekus, man bija ļoti svarīgi atrast cilvēkus, kuri tic, ka Latvijas izglītības sistēma var būt izcila un kas var salīdzināt Latvijas pieredzi ar starptautisku pieredzi, lai viņi var raudzīties uz mūsu izglītības sistēmu ne tikai no Latvijas, bet arī starptautiskās pieredzes skatpunkta un spētu saprast, ko varam darīt citādi. Svarīgi arī, lai padomniekiem rūp Latvija un viņi saprastu, ka Latvijas attīstība lielā mērā atkarīga no iedzīvotāju izglītības kvalitātes.