Seile: Absolventiem jābūt gataviem kļūt arī par darba devējiem 5
Augstskolu absolventiem būtu jābūt gataviem kļūt ne tikai par darba ņēmējiem, bet arī par darba devējiem, pārliecināta izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.
Āzijas un Eiropas izglītības ministru sanāksmes (ASEMME5) laikā Seile un iepriekšējās ASEM sanāksmes rīkotājvalsts – Malaizijas izglītības un zinātnes ministrs Džusohs Idriss žurnālistiem norādīja, ka cilvēkiem mūsdienās ir jābūt gataviem nepārtrauktai savu prasmju un zināšanu papildināšanai un atjaunošanai.
Seile norādīja, ka nav pieļaujams, ka reģionā ir valstis, kur bezdarba līmenis jauniešu vidū sasniedz pat 50%. Viņa uzsvēra, ka jauniešu bezdarbs ir nopietna problēma, bet tai nav vienkārša risinājuma. Ministre pārliecināta, ka šo problēmu var risināt, tikai visām iesaistītajām pusēm sadarbojoties un izvirzot konkrētu vēstījumu.
Arī Idriss norādīja, ka šī ir visas pasaules problēma, uzsverot nepieciešamību augstskolu beidzējiem iesaistīties arī jaunu darba vietu radīšanā.
Vērtējot Latvijas ieguldījumu ASEMME5 organizēšanā, Idriss sacīja, ka ir labi manāms progress pasākuma organizēšanā, kas sekmējusi arī sadarbību starp sanāksmes dalībvalstīm. Ministri pauda, ka jānodrošina pieejamākas iespējas studentu un pasniedzēju mobilitātēm.
Seile uzsvēra, ka ASEMME5 ļāvis Latvijai uzlabot tās starptautisko tēlu, paplašināt kontaktus un sadarbības tīklus, kā arī gūt citu valstu pieredzi jautājumos, kas saistīti ar izglītību un tās attīstību, sekojot laikam. Arī Latvija viesiem no dažādām valstīm nodevusi savus veiksmes stāstus, teica Seile.
Jau ziņots, ka ASEMME5 ir lielākā izglītības jomas ministru sanāksme, kāda Latvijā rīkota. Divu dienu darba noslēgumā ministri pieņems priekšsēdētāja secinājumus, kuros būs noteiktas prioritātes nākamajam darba posmam. Šos secinājumus Latvija nodos Korejas Republikai – 6.ASEM izglītības ministru sanāksmes rīkotājai 2017.gadā.
ASEM ir izveidota 1996.gadā, un pēdējo teju 20 gadu laikā tā kļuvusi par galveno neformālā dialoga un sadarbības platformu starp Āziju un Eiropu. ASEM valstīs mīt 60% pasaules iedzīvotāju, un visu dalībvalstu iekšzemes kopprodukts ir puse no pasaules iekšzemes kopprodukta. Tā dēvētais ASEM izglītības process aizsākts 2008.gadā, un tā prioritārās darba jomas ir izglītības kvalitātes nodrošināšana un atzīšana, uzņēmējdarbības vides iesaistīšana izglītībā, sabalansēta mobilitāte un mūžizglītība jomās, kas aptver arī tehnisko un profesionālo izglītību un apmācību.
Pēc 5.ASEM izglītības ministru sanāksmes Latvijas Universitātē 29.aprīlī gaidāma ”Erasmus+” Informācijas diena. Tajā pašā laikā 29.aprīlī un 30.aprīlī risināsies arī 3.ASEM transporta ministru sanāksme, kuru rīko Latvijas Satiksmes ministrija.