Savu pirmo jauno auto meklējot: lielam vai skaistam, vai pat elektriskam nav jābūt dārgam 5
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Nespējot ignorēt ne savas, ne līdzpilsoņu lielākās daļas ierobežotās finansiālās iespējas, auto jaunumu ziņu izlasei izvēlos nevis “Lamborghini”, “Ferrari”, nevis piecas sekundes līdz simtam, bet cenas ziņā rāmākos. Un – nekāda pārsteiguma – topā atkal “Dacia”.
“Spring” cena Latvijā paziņota
Par Eiropas lētākā elektromobiļa gaitu jau rakstījām, par gluži labu to atzinām. Sevišķi pilsētā, kur šis mazulis (nepilni četri metri garš) spēj ne tikai viegli plūsmā iekļauties, bet pat vienu otru lecīgo mazliet pārsteigt.
Toreiz nosaucām tikai aptuvenu cenas prognozi. Tagad viens no firmas dīleriem “Norde” ziņo par pārdošanas sākumu. Cena atkarībā no papildaprīkojuma 17 100–18 710 eiro.
Pašmasa – 970 kg (elektriskam auto?!). Solītais pilnas uzlādes nobraukums pilsētā – 305 km. Šķiet, ka šis varētu būt ļoti nopietns spēlētājs nākamā gada to iestāžu un uzņēmumu iepirkumos, kuriem vismaz daļēja autoparka elektrifikācija būs obligāta.
Ja nu tiešām vajag lielu…
Neatkāpjoties no pārliecības, ka autopasaules izmešu jūru krietni varētu samazināt pat bez elektrifikācijas – vien atsakoties no izmēru un jaudas pārmērībām, esam tomēr spiesti atzīt, ka ir gan ģimenes, gan uzņēmumi, kuriem liels auto vajadzīgs.
Te nu tāds ir. Un trīsreiz lētāks nekā līdzīgu gabarītu krosoveri. Un ne jau aprīkojumā trūcīgs.
“Jogger” pamataprīkojumā “Essential” (Vācijā 13 990 eiro) iekļautas, tostarp LED tuvās gaismas, elektriski paceļami stikli priekšējām durvīm, centrālā atslēga ar radio tālvadības pulti, ātruma ierobežotājs un automātiskās gaismas.
Būs arī augstumā regulējams vadītāja sēdeklis un stūre, avārijas bremzēšanas sistēma, e-zvana funkcija un kalnā uzbraukšanas palīgs, kā arī informācijas un izklaides sistēma ar viedtālruņa savienojumu.
“Comfort” aprīkojuma komplektā (no 15 650 eiro) ir iekļauta manuālā gaisa kondicionēšanas sistēma, kruīza kontrole, aizmugures parkošanās palīgsistēma un “Media Display” informācijas un izklaides sistēma ar astoņu collu skārienekrānu.
Ārējos spoguļus un durvju rokturus virsbūves krāsā papildina tonētie logi aizmugurē un apakšas aizsardzība priekšā un aizmugurē, bet jumta sliedes var ātri pārveidot par jumta bagāžnieku ar 80 kilogramu kravnesību.
“Extreme” aprīkojuma komplektā (no 16 690 eiro) ietilpst automātiskais gaisa kondicionētājs un atpakaļgaitas kamera, kā arī bezatslēgas pieejas un iedarbināšanas sistēma.
Topa aprīkojums “Extreme+” (no 17 490 eiro) piedāvā arī paaugstinātu viduskonsoli ar elektrisko stāvbremzi, priekšējo parkošanās palīgierīci un aklās zonas brīdinājumu. Papildus tam ir integrēta “Media Nav” multimediju sistēma, priekšējo sēdekļu apsilde un bagāžnieka drošības atdalīšanas tīkls.
4,55 m garais universālis piedāvā līdz 1819 litriem kravas telpu un spēj pārvadāt līdz diviem metriem garus priekšmetus. Visās komplektācijās tas būs pieejams arī septiņvietīgā versijā, kas cenu ik reizi sadārdzinās par 800 eiro.
Un nu – skaitļi, kas gadsimta sākuma jaudas narkomānus pavisam noteikti atbaidīs – pamata versijas dzinējspēks būs “TCe 100 Eco-G” agregāts, kas darbojas ar LPG gāzi, bet pircējs varēs izvēlēties arī nedaudz jaudīgāko “TCe 110”, kas cenai pievieno 500 eiro. 110 ZS… Nožēlojami? Nē – saprātīgi, jo paša auto svars ir vien 1200 kg. Un nepilni 100 ZS uz tonnu, kā zināms, pietiek pat rupjiem ātruma pārkāpumiem šosejās un agresīvam stilam pilsētā.
Uz šo atskatīsies
Ne jau uz “Jogger”… izskatā tas tāds lauku vecis vien ir… Bet zemas cenas un lētas ekoloģijas (CO2 izmeši ap 100 g/km) virzienā skatās ne vien pa tirgus reitingu kāpnēm augšupkāpjošā “Dacia”, bet arī virsotnē visai droši esošā “Toyota”.
Laikam jau jūt, ka šāda pieprasījuma pieaugums ir gaidāms.
Un piedāvā “Toyota AygoX”. Mazuli, uz kuru neapšaubāmi atskatīsies. Kurš (izskata dēļ) nu nekādi neder man, bet kuru labprāt dāvinātu mazmeitai. Viņa sajūsmā spiegtu, viņas draugi digitālās izvirtības aizrautīgi apgūtu…
Mazs. Toties ērts pilsētā. Apgrieziena rādiuss vien deviņi metri. Piepacelts kā krosovers. Sēdpozīcija augsta – kā viņām patīk.
Degviela – vecais labais benzīns, kuru, pateicoties niecīgajam svaram (900 kg – gluži kā pagājušā gadsimta “Golfam”), “Aygo” pat pilsētā tērē mazāk par 5 l/100 kg. Tas ar automātisku (CVT) ātrumkārbu. Ar manuālo būs vēl mazāk.
Labi. Pietiek par tehniku. Šis neapšaubāmi ir veidots, lai iedegtu acis ar izskatu. Skatiet bildītes.