Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto – Shutterstock

Atkal ielaista slimība, jo savlaikus netieku pie ģimenes ārsta 0

“Kad zvanu, lai pieteiktu vizīti pie ģimenes ārsta, man māsiņa jautā, vai kas akūts. Ja bērnam, piemēram, sāp vēders, mums piedāvā pierakstīties uz nākamo nedēļu. Lielākoties jāgaida 5–7 dienas. Līdzīgi ar sāpošu kaklu un klepu – pie ārsta tiekam pēc 4–5 dienām. Pēdējoreiz, kad šādi nogaidījām 5 dienas, jau bija attīstījies bronhīts. Tieši gaidīšanas dēļ vairākas reizes esam nonākuši slimnīcā.” Austra Lielvārdes novadā

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Nacionālā veselības dienesta sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evija Štālberga skaidro, ka ģimenes ārstam kopīgi ar māsu vai ārsta palīgu jānodrošina pacientiem valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi, ievērojot šādus nosacījumus:

• ģimenes ārsta prakses darba laikam jābūt ne mazākam par 40 stundām nedēļā, nodrošinot šajā laikā ģimenes ārsta, māsas vai ārsta palīga pieejamību;

CITI ŠOBRĪD LASA

• ģimenes ārsta pieņemšanas laikam jābūt veidotam tā, lai vienu reizi nedēļā pacientu pieņemšanu nodrošinātu no plkst. 8 un reizi nedēļā – līdz plkst. 19;

• jābūt noteiktam pieņemšanas laikam pacientiem pēc iepriekšēja pieraksta.

Pats būtiskākais – pieraksts pie ārsta jāpiedāvā piecu darbdienu laikā. “Lai pakalpojumu nodrošinātu piecu darbdienu laikā, ģimenes ārsts, ja nepieciešams, pagarina pacientu pieņemšanas laiku,” skaidro E. Štālberga. Ja tas netiek nodrošināts, ieteicams informēt atbilstīgo NVD teritoriālo nodaļu: Rīgas nodaļa – tālr. 67201282, Zemgales nodaļa – tālr. 63027249, Kurzemes nodaļa – tālr. 63323471, Latgales nodaļa – tālr. 65422236, Vidzemes nodaļa – tālr. 64772301.

Ja ģimenes ārsta apmeklējums nepieciešams saistībā ar akūtu saslimšanu, pacients jāpieņem bez iepriekšēja pieraksta, atvēlot tādiem pacientiem katru dienu ne mazāk par vienu stundu. Ģimenes ārstam jābūt pieejamam tajā pašā dienā, kad pacients vērsies pēc palīdzības, vai nākamajā darbdienā.

 

UZZIŅA

Medicīnisku padomu ārpus ģimenes ārsta darba laika var saņemt, zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001. Mediķi palīdz izvērtēt situāciju, piedāvā ārstēšanas variantus vai iesaka izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību. Īpaši tad, ja vecāki šaubās, vai vest bērnu uz slimnīcu vai palikt mājās, ir noderīgi aprunāties ar praktizējošu ārstu. Darbdienās var zvanīt no pulksten 17 līdz 8 no rīta, savukārt brīvdienās un svētku dienās – visu diennakti.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.