Satiksmes ministrs: Jāmaina šoferu domāšana – atļautais braukšanas ātrums nav rekomendējamais, bet gan maksimālais pārvietošanās ātrums 98

Lelde Veinberga, TV24

Lai mazinātu smago ceļu satiksmes negadījumu skaitu valstī, notiek darbs gan pie īstermiņa risinājumiem, gan ilgtermiņa plāniem, lai zaudētu pēc iespējas mazāk dzīvību uz Latvijas ceļiem, TV24 raidījumā “Cilvēks. Ceļš. Drošība” norāda satiksmes ministrs Kaspars Briškens (Progresīvie).

Reklāma
Reklāma
Veselam
Četri dzērieni, kas izraisa insulīna rezistenci un svara pieaugumu. Ar ko tos aizvietot?
Kokteilis
Kāds vīrietis vajadzīgs katrā zodiaka zīmē dzimušai sievietei 8
Veselam
Slaida auguma noslēpums! 25 pārtikas produkti ar augstu olbaltumvielu un zemu tauku saturu 8
Lasīt citas ziņas

Ministrs informē, ka tiek strādāts pie Latvijas autovadītāju braukšanas kultūras uzlabošanas un noteiktā maksimālā braukšanas ātruma ievērošanas. “Latvija ir viena no retajām, ja ne vienīgā Eiropas Savienības dalībvalsts, kurā nav naudas soda, tikai brīdinājums, par pirmo pārsniegto ātruma kilometru stundā. Un ņemot vērā, ka tikai 29% šoferu ievēro braukšanas ātruma ierobežojumus, tad skaidrs, ka tā ir problēma un tas noved pie tā, ka mums kopējā sistēmā ir augstāks vidējais ātrums,” saka K. Briškens, uzsverot, ka ātrums ir smagu avāriju viens no ietekmējošākajiem faktoriem.

Tuvākajos gados tiek plānots palielināt vidējā ātruma mērīšanas radarus uz Latvijas ceļiem, lai samazinātu vidējo braukšanas ātrumu valstī. Satiksmes ministrs uzsver, ka ir jāmaina domāšana un autovadītājiem ir jāsaprot, ka atļautais braukšanas ātrums ir maksimālais ar ko drīkst pārvietoties pa ceļu. Tas nav ne minimālais, ne rekomendējamais braukšanas ātrums.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tam piekrīt un uz pētījumiem balstītiem secinājumiem norāda Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Satiksmes datu apstrādes vadītājs Juris Kreicbergs: “Dati parāda sakarības, ka samazinot vidējo ātrumu par 1 km/h, bojāgājušo skaits uz autoceļiem samazinās par apmēram 10%. Tas, protams, nesola, ka katrā vietā, kur samazinās ātrumu, būs par tik un tik mazāk bojāgājušo.” CSDD pārstāvis uzsver, ka drošas braukšanas noteikumi jāievēro uz visa veida autoceļiem, jo traģiskas avārijas notiek arī uz A klases ceļiem un ātrgaitas ceļi neatrisinās negadījumu problēmu.

Raidījums par drošību uz ceļa “Cilvēks. Ceļš. Drošība” katru otro trešdienu vērojams TV24 kanālā pl. 20:30. Šīs nedēļas raidījumā runājām smago ceļa satiksmes negadījumu izpētes pilotprojektu. Pilnu raidījumu iespējams noskatīties atkārtojumā sestdien, 13. jūlijā, pl. 14:30 un svētdien, 14. jūlijā, pl. 10:00, kā arī arhīvā vietnē xtv.lv. Nākamais “Cilvēks. Ceļš. Drošība” raidījums TV24 ēterā gaidāms 24. jūlijā pl. 20:30, kad runāsim par agresīvu braukšanu un bīstamu apdzīšanu, kas veido mūsu braukšanas kultūru. Raidījums tapis sadarbībā ar CSDD!

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.