Ja nu saindējas ar šašliku… Saglabā čekus! 1
“Pērn Jāņu svinēšana mums diemžēl beidzās bēdīgi – abi ar vīru saindējāmies pēc veikalā pirktu šašliku lietošanas. Ārstēšanās izdevumi slimnīcā iecirta pamatīgu robu makā. Diemžēl čeku par šašlika iegādi nesaglabājām, un veikals atteicās mums izmaksāt jebkādu kompensāciju. Svētki atkal tuvojas, tāpēc, lūdzu, atgādiniet, kā pareizi rīkoties šādās situācijās!” tā ”Praktiskā Latvieša” redakcijai vēstulē rakstīja Ilga Ogres novadā.
Pārtikas un veterinārais dienests iesaka pircējam saglabāt pirkuma čekus līdz produkta patērēšanas brīdim, lai nepieciešamības gadījumā varētu izteikt pretenzijas pret produkta izplatītāju vai ražotāju. Taču arī tad, ja čeka vairs nav, pircējs var vērsties Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) teritoriālajā pārvaldē vai zvanīt uz dienesta uzticības tālruni 67027402 un automātiskajā atbildētājā atstāt maksimāli precīzu informāciju par to, kurā vietā produkts iegādāts un kas izraisījis pircēja neapmierinātību. Vēlams norādīt tirdzniecības vietas precīzu adresi. Dienests, pamatojoties uz sniegto informāciju, veiks pārbaudes un, konstatējot likumdošanas aktos noteikto prasību pārkāpumus, noteiks pasākumus neatbilstību novēršanai, kā arī pieņems atbilstīgus lēmumus situācijas uzlabošanai.
Tātad, ja čeks ir saglabājies, pretenzija par nekvalitatīvu preci jāpiesaka PVD. Ja tiks konstatēts, ka iegādātā prece tiešām bijusi nekvalitatīva, pircējam būs tiesības pieprasīt, lai tiktu atdota samaksātā nauda vai prece tiktu apmainīta pret kvalitatīvu. Ja pārtikas prece radījusi kaitējumu veselībai, ir tiesības uz zaudējumu atlīdzību. Šādos gadījumos jāmeklē ārsta palīdzība, jo nepieciešama medicīnas iestādes izziņa, lai varētu iesniegt prasību tiesā.