Sarmas rallija rezultātu kokteilī virspusē paliek Krievijas ekipāža 0
Apes un Gulbenes novados norisinājās tradicionālais ziemas rallijs “Sarma”, kas izcēlās ar ievērojamām cīņām, sen nepieredzētām un krasām izmaiņām līderu tabulā, kā arī un fantastiskiem, īstam ziemas rallijam raksturīgiem laika apstākļiem. Rallijs bija īsteni starptautisks – katra no četrām ātrākajām ekipāžām pārstāvēja citu valsti.
Apes un Gulbenes novados norisinājās tradicionālais ziemas rallijs “Sarma”, kas izcēlās ar ievērojamām cīņām, sen nepieredzētām un krasām izmaiņām līderu tabulā, kā arī un fantastiskiem, īstam ziemas rallijam raksturīgiem laika apstākļiem. Rallijs bija īsteni starptautisks – katra no četrām ātrākajām ekipāžām pārstāvēja citu valsti.
Kopvērtējumā uzvaru izcīnīja Krievijas pilots Aleksejs Lukjaņuks, aiz sevis atstājot lietuvieti Domenikas Butvilas un latvieti Aivi Egli. Veiksmīgākais no igauņiem, šoreiz izrādījās Sīms Plangi, kurš finišēja ceturtajā vietā, ziņo sacensību rīkotāji.
Rallijs “Sarma” vienlaikus bija Latvijas un Lietuvas rallija čempionātu posms, Latvijas rallijsprinta posms, kā arī Ziemeļeiropas zonas rallija čempionātā un Baltijas ziemas kausa posms. Līdz ar to kopumā rallijā piedalījās 102 ekipāžas no septiņām valstīm.
Līderu pozīcijās rallija kopvērtējumā un N4 klasē pēc pirmās dienas izvirzījās Aleksejs Lukjaņuks, kuram cieši sekoja divi igauņi – Sīms Plangi un Timmu Korge, kā arī, ar Latvijas licenci startējošais, Krievijas sportists, R4 klases līderis Vasīlijs Grjazins un latvietis Jānis Vorobjovs. Visiem bija skaidrs, ka tieši šie sportisti cīnīsies par uzvaru arī otrajā sacensību dienā. Taču tā nesa daudz pārsteigumus, kļūdas un izmaiņas rallija rezultātos. Biezais sniegs un lielās kupenas nopietni ietekmēja rallija rezulātus – jebkura izbraukšana ārpus trases faktiski maksāja izstāšanos no cīņas. Pirmais no līderiem savu rezultātu sabojāja Sīms Plangi, kurš, kļūdoties divos ātrumposmos, zaudēja pusotru minūti. Viņam sekoja Vasīlijs Grjazins, kurš astotajā ātrumposmā kādā no līkumiem burtiski ienira vienā no kupenām un trasē vairs nespēja atgriezties. Nākamajā ātrumposmā Timmu Korge, cenšoties panākt ārkārtīgi ātro Alekseju Lukjaņuku, pieļāva līdzīgu kļūdu un arī izstājās no sacensībām. Tādējādi pirms pēdējā ātrumposma līderu pieciniekā bija Lukjaņuks, Vorobjovs, Butvilas, Egle un Plangi. Par savstarpējo cīņu varēja domāt tikai pēdējie trīs, jo viņu rezultātu kopvērtējumā šķīra nepilnas divpadsmit sekundes. Pēdējais ātrumposms bija neveiksmīgs Jānim Vorobjovam, viņš kļūdījās un piedzīvoja avāriju. Tādējādi Aleksejs Lukjaņuks izcīnīja uzvaru kopvērtējumā un N4 klasē, Domenikas Butvilas – uzvaru R4 klasē un 2. vietu kopvērtējumā, bet Aivis Egle un Sīms Plangi savā starpā sadalīja atlikušās godalgotās vietas N4 klasē. Savukārt R4 klasē otro un trešo vietu izcīnīja lietuvieši Rokas Kvaraciejus un Marinas Samuitis.
Cīņa A+ ieskaitē bija ļoti līdzīga cīņai par vietām kopvērtējumā – pēc pirmās dienas līderu pozīcijas ieņēma Mārtiņš Svilis, kam sekoja Benediktas Vanagas, Ramūnas Čapkauskas, Vaidotas Žala un Jānis Berķis. Otrajā dienā sīva cīņa bija vērojama starp pēdējiem trijiem. Taču otrās dienas ātrumposmi sagrieza visu kājām gaisā – pirmais no cīņas, iestiegot sniegā, izstājās Jānis Berķis. Viņa kļūdu atkārtoja Mārtiņš Svilis, savukārt Benediktas Vanagas bija spiests izstāties tehniska defekta dēļ. Līdz ar to līdera pozīcijas pārņēma Čapkauskas, kuram sekoja Žala, Mindaugas Daunoravičius un Aleksandrs Grīva. Brīdī, kad likās, ka nekas vairs nemainīsies, kļūdu pieļāva Vaidotas Žala, kuru piemeklēja šī rallija populārākā problēma – iestigšana sniegā, izbraucot no trases. Tādējādi uz goda pjedestāla kāpa Čapkauskas, Daunoravičius un Grīva.
R2 klases cīņā gan tik ļoti neiejaucās kupenas, un visu ralliju pirmais trijnieks bija nemainīgs – ārkārtīgi ātrs bija Ralfs Sirmacis, un ļoti stabilu sniegumu uzrādīja Emīls Blūms un Nauris Bruņinieks. Savukārt 2WD klasē šajā rallija dominēja lietuviešu sportisti – kopš paša rallija sākuma līderis bija Mantvidas Repšis, taču otrajā dienā viņu apsteidza šīs klases lietuviešu favorīts Gintautas Šlepikas. Izšķirošais šajā klasē bija astotais ātrumposms – 2WD līderis tajā zaudēja vairāk par deviņām minūtēm, kas viņu izslēdza no cīņas par uzvaru. Tādējādi Repšis atguva 1. vietu, ko nosargāja līdz finišam, otro vietu izcīnīja Ignas Taletavičius, bet trešo Krievijas sportists Dmitrijs Nikončuks.
Rallijs “Sarma” bija NEZ Baltijas Ziemas kausa noslēdzošais posms, līdz ar to apbalvošanas ceremonijā tika godināti kausu ieguvēji – N4 klasē trīs ziemas ralliju kopvērtējumā uzvarēja Rokas Kvaraciejus, bet otro vietu ieguva Joana Survilaite, R3 klasē uzvaras laurus plūca Mantvidas Repšis, bet uz zemākajiem goda pjedestāla pakāpieniem kāpa Ignas Taletavičius un Gintautas Šlepikas.
Vienlaikus Gulbenes novadā notika arī Latvijas rallijsprinta čempionāta 2. posms. Uzvaru 4WD Open klasē pēdējā ātrumposmā izcīnīja Ali Jansons, kurš veiksmīgi izmantoja līdera Edija Bergmaņa pieļauto kļūdu. Līdz ar to Bergmanis ieguva otro vietu, bet trešo vietu izcīnīja Jānis Muižnieks. 4WD klasē uzvaru izcīnīja Edgars Enkurs, kuram visu ralliju uz papēžiem mina rallija jaunākais dalībnieks Oto Patmalnieks. Trešajā vietā šajā klasē ierindojās Lauris Unāms. 2WD klasē pārsteidzošā kārtā uzvaru izcīnīja Atis Bruņinieks, kurš pirmajā rallija Sarma 2013 dienā piedzīvoja iespaidīgu avāriju, bet pa nakti spēja salabot automašīnu, lai cīnītos par uzvaru rallijsprinta ieskaitē. Otro un trešo vietu šajā klasē izcīnīja Jānis Krickis un Ģirts Vītiņš. 1600 klasē pārliecinoši ātrākais bija Raivis Ozoliņš, kurš aiz sevis atstāja Kasparu Kolu un Lauri Bērziņu.
RALLIJA “SARMA’2013” REZULTĀTI
1. A. Lukjančuks/A. Arnautovs (Krievija, “Mitsubishi Lancer Evo X”) 1.05:17,92
2. D. Butvils/R. Vaitkevičs (Lietuva, “Mitsubishi”) +1:35,72
3. A. Egle/A. Dauga (Latvija, “Mitsubishi Lancer Evo X”) +1:51,24
4. S. Plangi/M. Sarapū (Igaunija, “Mitsubishi Lancer”) +1:53,16
5. R. Čapkausks/T. Šipkausks (Lietuva, “Mitsubishi Lancer Evo IX”) +2:46,55
6. D. Jočus/K. Torau (Lietuva, “Mitsubishi Lancer Evo IX”) +3:05,19
Reklāma
Reklāma