Bez ordeņiem, 
bet tīru sirdsapziņu 4

Kā vienu no godprātīgākajiem pilotiem var izcelt Kārli Skaubīti (1889 – 1929), kas profesionāli strādāja pie visām varām un no politikas centās norobežoties. Viņš, trūcīgu zemnieku dēls, kļuva par vienu no latviešu aviācijas pionieriem. Gadsimta sākumā viņš sāka būvēt planierus, tad gaisa balonus. Viņam izdevās pacelties, taču attīstībai trūka līdzekļu. Viņš kļuva par cīkstoni un devās uz Krieviju pelnīt naudu. 1912. gadā Skaubītis ceļoja pa Krieviju, kur nodemonstrēja piecdesmit sešus lidojumus ar paša būvētu gaisa balonu, no kura trīspadsmit reizes viņš izlēca ar paša konstruētu izpletni. Sākoties Pirmajam pasaules karam, Skaubītis kļuva par Krievijas gaisa spēku pilotu. Pēc revolūcijas palika sarkano pusē un godīgi darīja savu darbu. Partijā neiestājās un nevienu ordeni nesaņēma, bet veica vissvarīgākos lidojumus. 1922. gadā viņam ar ģimeni atļāva legāli atgriezties Latvijā. Latvijā viņš izgāja filtrācijas nometni – šai procedūrai bija pakļauti visi, kas atgriezās no Krievijas. Viņš tika atzīts par cienīgu iesaistīties arī Latvijas gaisa spēkos un kļuva par vienu no pirmajiem militārajiem pilotiem. Tomēr viņa Krievijā iegūtās dienesta pakāpes netika atzītas. Skaubītis gāja bojā 1929. gadā Spilves aerodromā, izmēģinot kādu lidaparāta “Albatros” modifikāciju. Viņa bēres bija grandiozas. Vēlāk Skaubīša vārdā tika nosaukta iela, kas ved uz Spilvi. Kad uzcēla jauno lidostas ēku, šī iela pazuda.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.