Ko nozīmē “īsa stūre”? 0
Maza tehniska atkāpe par tematu “īsa stūre”. Vai “gara stūre”. Ar šiem vārdiem auto žargonā apzīmē pārnesumu, kāds lietots stūres rata savienošanai ar riteņiem. Mūsdienu vidusmēra auto vajadzīgi trīs pilni rata pagriezieni no kreisās līdz labajai atdurei. Populārākajam “krosoveram” “Nissan Qashqai”, piemēram, ir 3,2. Un tas ir mazliet par daudz, lai taisnlenķa krustojumu izbrauktu, ar vienu rokas kustību pagriežot stūri par 180 grādiem. Sākas (ja neesi īpaši šajā jomā mācīts) pārtveršanas, maldīšanās pa aploci, neērtības un bīstamība. Pilsētā stūri vajag “īsāku”. Pirmā krietni pasen pārnesumu 1,9 izmēģināja Honda savā “Type-R”. Pilsētā, stāvvietā, kartodroma sacensībās – izcili. Ātrā taisnvirziena braucienā pa šoseju – derīgi tikai zēniem ar vieglu roku. Citi streipuļoja, saspringa un nejutās labi.
Tad, lūk. Audi savā “progressive steering” sistēmā (lietota ne tikai Q2, bet arī citos uz unificētās MQB platformas būvētos modeļos) ar gudriem mehāniskiem un elektroniskiem risinājumiem ir spējis apvienot šķietami nesavienojamo. Stūres pārnesums divi. Pilsētas līkločos izcili. Un ātrā šosejas braucienā – nekāda pārlieka stūres viegluma. Īsts tehnikas brīnums. Tāpat kā septiņu pakāpju DSG automātiskā ātrumkārba. Un tas ir komplekts, kurš nu nekādi neļauj šādu izvēli nievāt kā izšķērdīgu pakļaušanos četru riņķu valdzinājumam.