Audi Q2. Foto – Atis Jansons

Saproti, par ko maksāsi. Latvijai piemērotāko jauno auto meklējot 0

Vērts pirkt dārgu?

Rudens darba sesiju, kura beigsies decembrī, sākusi konkursa “Latvijas Gada auto” žūrija. Pagājušajā sestdienā notika testu brauciens gandrīz 500 km garā distancē pa Kurzemi. Vērtējumam pašlaik pieteikti 14 automobiļi, pieteikšanās turpinās.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Kokteilis
Viņos mīt neapdzēšama uguns! 5 datumos, kuros dzimuši paši karstasinīgākie partneri
Lasīt citas ziņas

Vispirms noteikti gribu atgādināt – konkursā netiek noteikts “labākais” auto. Tāda vienkārši nav, jo pārāk atšķirīgas ir cenu un izmēru kategorijas, pārāk dažādas ir katra potenciālā lietotāja vajadzības un vēlmes. “Gada auto” titulu iegūs žūrijas (25 cilvēki) vairākuma balsis ieguvušais spilgtākais jaunums, turklāt – obligāts nosacījums – ne no “dikti dārgā” gala. Mēs neesam bagāta valsts. Par “premium” izstrādājumiem ir atsevišķs balsojums.

Bet uzmanības un diskusiju centrā tie neapšaubāmi ir. Visi mēs esam kārumnieki… Šogad turklāt pat dalībnieku “premium” ir stipri piezemētāks, jau gluži vai reāli iekārojams. BMW startē ar nelielu X1. “Bāzes cena” tikai nedaudz virs 30 000 eiro. Audi rāda vēl mazāku Q2. Cena nav daudz augstāka par X1. Un tomēr – vai šie ir divreiz lielāku ieguldījumu nekā prasītu, piemēram, lieliskā “Opel Astra” (šī gada Eiropas konkursa uzvarētāja) ar “bāzi” nepilni 15 000 eiro, vērti?

CITI ŠOBRĪD LASA
BMW X1. Foto – Raimonds Volonts

Mans viedoklis – ir. Ja vien savu budžetu spēj šādā līmenī sakārtot – ir. Jau pavasara testos noskaidrojām, ka X1 ātrā braucienā pat pa vissliktākās kvalitātes Latvijas “šoseju” ir izcils. Gaitas stingrības un komforta lielisks kompromiss, vadāmības precizitāte, kas apmierina augstākā līmeņa stūres virtuozus. Bet – neapšaubāmi neapmierinās tos, kuri ceļmalās ar radariem stāv… Tādēļ šaubas tikai vienas – vai arī šeit nebūs kā ar to pērn X6 sakarā pieminēto okeāna jahtu, kura rāmi pukšķina Ķīšezerā? Šim rīkam ir potences, kuras Latvijā grūti, pat neiespējami izmantot pilnā apjomā.

Vēl neesam bijuši (bet pēdējos testos noteikti būsim) meža stigās un smilšu kalnos. Ļoti iespējams, ka X1 tajos rāpsies tikpat labi. Un tā jau varētu būt reāli, praktiski izmantojama pirkuma daļa.

Q2. Absolūts jaunums. Pirmie divi tikko Latvijā reģistrēti. Ar vienu man laimējās braukt ne tikai testu trasē, bet vēl divas dienas Rīgas burzmā. Un atklāt vienu patiešām unikālu šī tikai 420 cm garā auto īpašību, kuru IR VĒRTS pirkt (atkal – ja tiešām vari atļauties maksāt 37 000 eiro par priekšpiedziņas auto). Un tās nav bezceļu potences (kuras Q2 iegūtu 4×4 versijā), tās nav spējīgas līdzīgi BMW X1 “atvilkt” pa P121 līkločiem ar ātrumu, par kuru tiesības ņem nost bez vārda runas. Tā ir vadāmības komforts pilsētas līkločos, kuram līdzīgu nepiedāvā neviens cits.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.