Foto: SCANPIX/Tatyana Belyakova/TASS/LETA

Sankcijas lauž Krievijas lidmašīnas? Krievu gaisa flote zaudē arvien vairāk pasažieru lidmašīnu 52

Rietumu sankcijas skārušas Krievijas gaisa floti, jo īpaši Maskava zaudē daudz Rietumu lidmašīnas. Krievijas izdevums “Vedomosti” raksta, ka no 2023. gada oktobra beigām līdz 2024. gada 26. jūnijam izmantojamo lidmašīnu skaits 13 lielāko gaisa pārvadātāju flotē samazinājies par 3%, līdz 693 lidmašīnām.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Nedēļas nogale četrām zodiaka zīmēm sola lielas problēmas. Kuras ir tās, kam jāuzmanās! 3
Pasaulei vajadzētu atgādināt par šīm briesmām: Krievijā rosina detonēt kodolbumbu, lai liktu “cilvēcei aizdomāties” 85
TESTS. Vai tu esi stulbs? Šis tests ātri tev palīdzēs to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Vienlaikus tiek atzīmēts, ka visvairāk lidmašīnu – 12 gaisakuģus – zaudējusi kompānija “Russia”, kas ietilpst “Aeroflot” grupā. Vienlaikus tai “konservācijā” atrodas 19 lidmašīnas, tostarp sešas Boeing-747, trīs Boeing-777, divas Airbus A319, viena Boeing 737 un septiņas Superjet 100.

Flotes samazinājums daudziem bija Airbus apkopes problēmu rezultāts. Šīs lidmašīnas ir aprīkotas ar Pratt & Whitney jaunās paaudzes dzinējiem, un tās netiek remontētas Krievijā. Vienlaikus Aeroflot norādīja, ka kompānijai kopumā ir 171 lidmašīna, no kurām 96% ir lidojumderīgas un lido, bet pārējām “tiek veikta dažāda veida apkope”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tiek norādīts, ka galvenais lidmašīnu skaita samazinājuma iemesls bijis sarežģījumi apkopē un remontā – Krievijas aviācijas nozarei nav laika nomainīt Rietumu lidmašīnas, kuru ekspluatācija būtu jāpārtrauc līdz 2030. gadam.

Tiek atzīmēts, ka 2023.gadā Krievijas aviokompānijas pārvadāja 105 miljonus cilvēku, kas ir par 10% vairāk nekā 2022.gadā, bet par 22% mazāk nekā 2019.gadā. Paredzams, ka šogad pasažieru pārvadājumi pa gaisu Krievijā samazināsies par 7% līdz 98,1 miljonam cilvēku.

Vērts atzīmēt, ka šajā statistikā ir iekļauti tikai tie gaisa kuģi, kas saņēmuši lidojumderīguma sertifikātu, kas tiek atsaukts, ja kuģis nelido ilgāk par 180 dienām.

Sankcijas pret Krievijas Federācijas aviāciju – galvenās ziņas
2022. gada 2. martā Boeing un Airbus pārtrauca darbību Krievijā sakarā ar iebrukumu Ukrainā. Uzņēmumi atteicās veikt Krievijas lidaparātu apkopi un sūtīt rezerves daļas. Turklāt Eiropā visām Krievijas aviokompānijām ir apturēts gaisa kuģu piemērotības sertifikātu derīguma termiņš. Tomēr, neskatoties uz sankcijām, 2022. gadā uz vēl Krieviju tika nosūtītas Boeing, Airbus un citu kompāniju lidmašīnu daļas miljoniem dolāru vērtībā. 2023. gada jūnijā Krievijas “Aerorflot” atjaunināja programmatūru Airbus A350 lidmašīnām, lai apietu sankcijas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.