elektrovilciens, vilciens
elektrovilciens, vilciens
Foto: Edijs Pālens/ LETA

Saņemta atļauja tirgū laist jaunos elektrovilcienus. Satiksmes ministrs atklāj, kad notiks pirmais brauciens ar pasažieriem 58

Saņemta atļauja tirgū laist jaunos elektrovilcienus un pirmais brauciens ar pasažieriem plānots decembrī, tviterī vēsta satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

“Ir saņemta atļauja laist tirgū jaunos elektrovilcienus. Pirmais brauciens ar pasažieriem plānots jau decembrī,” informē ministrs, piebilstot, ka drīzumā tiks sniegta plašāka informācija.

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji norādīja, ka piektdien Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka” ir saņēmis nepieciešamo atļauju no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas jauno elektrovilcienu ekspluatēšanai tirgū.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pirmais brauciens ar pasažieriem ir paredzēts šā gada decembrī, taču precīzs datums, kad jaunie elektrovilcieni sāks pasažieru pārvadājumus, tiks izziņots atsevišķi,” uzsver ministrijā.

Tāpat SM informē, ka šobrīd Latvija ir saņēmusi 18 jauno vilcienu sastāvus, tiem tiek veiktas pārbaudes un visi nepieciešamie priekšdarbi, lai elektrovilcienus nodotu AS “Pasažieru vilciens” un varētu sākt to ekspluatāciju.

“Latvijai ir jākļūst par valsti, kurā dzelzceļš ir sabiedriskā transporta mugurkauls. Šodien esam spēruši lielu soli šajā virzienā, taču ar to darbs nebeidzas – mēs turpināsim cītīgi strādāt, lai nodrošinātu biežākus maršrutus, palielinātu, nevis samazinātu pieturvietu skaitu un pasažieru pieredzi braukšanai vilcienos padarītu ērtu un piekļūstamu ikvienam,” norāda Briškens.

LETA jau vēstīja, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms vairāk nekā gada – 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām AS “Pasažieru vilciens” ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.

“Pasažieru vilciena” pārstāvji iepriekš atzinuši, ka uzņēmums prasīs “Škoda Vagonka” maksāt līgumsodu par jauno elektrovilcienu savlaicīgu nepiegādāšanu. Maksimālais līgumsods par katra vilciena piegādes kavēšanu ir 10% no vilciena cenas.

Reklāma
Reklāma

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.