Saņemta atļauja tirgū laist jaunos elektrovilcienus. Satiksmes ministrs atklāj, kad notiks pirmais brauciens ar pasažieriem 58
Saņemta atļauja tirgū laist jaunos elektrovilcienus un pirmais brauciens ar pasažieriem plānots decembrī, tviterī vēsta satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
“Ir saņemta atļauja laist tirgū jaunos elektrovilcienus. Pirmais brauciens ar pasažieriem plānots jau decembrī,” informē ministrs, piebilstot, ka drīzumā tiks sniegta plašāka informācija.
Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji norādīja, ka piektdien Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka” ir saņēmis nepieciešamo atļauju no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas jauno elektrovilcienu ekspluatēšanai tirgū.
“Pirmais brauciens ar pasažieriem ir paredzēts šā gada decembrī, taču precīzs datums, kad jaunie elektrovilcieni sāks pasažieru pārvadājumus, tiks izziņots atsevišķi,” uzsver ministrijā.
Tāpat SM informē, ka šobrīd Latvija ir saņēmusi 18 jauno vilcienu sastāvus, tiem tiek veiktas pārbaudes un visi nepieciešamie priekšdarbi, lai elektrovilcienus nodotu AS “Pasažieru vilciens” un varētu sākt to ekspluatāciju.
“Latvijai ir jākļūst par valsti, kurā dzelzceļš ir sabiedriskā transporta mugurkauls. Šodien esam spēruši lielu soli šajā virzienā, taču ar to darbs nebeidzas – mēs turpināsim cītīgi strādāt, lai nodrošinātu biežākus maršrutus, palielinātu, nevis samazinātu pieturvietu skaitu un pasažieru pieredzi braukšanai vilcienos padarītu ērtu un piekļūstamu ikvienam,” norāda Briškens.
LETA jau vēstīja, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms vairāk nekā gada – 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.
Plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām AS “Pasažieru vilciens” ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
“Pasažieru vilciena” pārstāvji iepriekš atzinuši, ka uzņēmums prasīs “Škoda Vagonka” maksāt līgumsodu par jauno elektrovilcienu savlaicīgu nepiegādāšanu. Maksimālais līgumsods par katra vilciena piegādes kavēšanu ir 10% no vilciena cenas.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.