Saņemot visus sakaru pakalpojumus pie viena operatora, var samazināt izdevumus 0
Kaut arī ekspertu aprēķini liecina, ka, saņemot visus informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) un sakaru pakalpojumus pie viena pakalpojumu sniedzēja, gada laikā varētu ietaupīt 20–30% izdevumu, Latvijas uzņēmēji šo iespēju izmanto kūtri.
Savukārt ieviesēju motivācija slēpjas vēlmē uzlabot biznesa ilgtspēju un datu uzglabāšanas drošību, optimizēt izmaksas, kā arī palielināt darba efektivitāti.
Ko nozīmē integrētu IKT risinājumu ieviešana?
Tas nozīmē IKT un mobilo sakaru pakalpojumu, piemēram, mākoņpakalpojumu, telefonijas, interneta, datu pārraides, uzglabāšanas un drošības, IT apkalpošanas un citu pakalpojumu saņemšanu pie viena pakalpojumu sniedzēja, kas attiecīgi nozīmē zemāku pakalpojumu saņemšanas cenu.
Vislielāko interesi par IKT un mobilo sakaru pakalpojumu saņemšanu no viena pakalpojumu sniedzēja izrāda loģistikas, grāmatvedības, finanšu, kokapstrādes, tūrisma un arī IT industriju uzņēmumi.
“Šādu izvēli veicina trīs iemesli. Pirmkārt, tikai ar cilvēkresursiem ir grūti apstrādāt lielu ienākošo zvanu skaitu, vienlaikus saglabājot augstu klientu servisa līmeni, kas ir būtisks konkurētspējas faktors. Otrkārt, saņemt biznesam aktuālus pakalpojumus no vairākiem pakalpojumu sniedzējiem nozīmē veltīt vairāk resursu ienākošo rēķinu apstrādei, kas nav efektīvi. Treškārt, saskaroties ar problēmām, uzņēmēji vēlas tās atrisināt ātri un vienkārši, tāpēc dod priekšroku komunikācijai ar vienu atbildīgo pusi, nevis vairākām,” skaidro “Bites” vadītājs Kaspars Buls.
Lai arī IKT un mobilo sakaru pakalpojumu saņemšana no viena tirgus dalībnieka ir aktuāla tendence, eksperti, raugoties uz tirgus situāciju Latvijā, norāda, ka uzņēmēju vidū aizvien pastāv vairāki šķēršļi, kas kavē integrētu risinājumu ieviešanu.
“Bites” kompetenču centra “Latnet” valdes loceklis Vladislavs Gurmans norāda, ka Latvijā un Lietuvā uzņēmēju izpratne par integrētu IKT un telekomunikāciju risinājumu pienesumu biznesam ir apmēram vienāda, savukārt Igaunijas uzņēmēji ir mums soli priekšā.
“Piemēram, mākoņskaitļošanas pakalpojumus ES izmanto vidēji 26% uzņēmumu, Igaunijā tos izmanto 33% uzņēmumu, bet Latvijā un Lietuvā attiecīgi – 15% un 22% uzņēmumu. Latvijā aizvien mācāmies no savām, nevis citu kļūdām. Proti, par savu datu drošību lielākoties domājam tikai tad, kad paša bizness ir cietis kiberuzbrukumā vai noplūduši svarīgi dati, kuriem netika veidotas kopijas, vai arī ir nozagts datu serveris, kas glabājies, piemēram, biroja noliktavā,” skaidro V. Gurmans.
Uzņēmuma pārstāve Tatjana Tamaroviča “LB” norādīja, ka viņi izmanto integrētus IKT un mobilo sakaru risinājumus jeb “OneIT” pakalpojumus, kas ietver interneta pieslēgumu centrālajā birojā un veikalos, IP telefoniju, virtuālo serveru un licenču nomu, serveru administrēšanu, datortehnikas apkalpošanu, “Wi-Fi” tīkla izveidošanu un uzturēšanu, kā arī e-pastu un hostinga pakalpojumus.
“Visvairāk novērtējam operativitāti klientu apkalpošanā. To nodrošina arī tas, ka par visiem jautājumiem un problēmsituācijām varam vērsties pie viena pakalpojumu sniedzēja, nevis vairākiem. Tiklīdz rodas kāda problēma, mūsu darbinieks sazinās ar partnera pārstāvi, kurš operatīvi atrisina radušos situāciju, neprasot mūsu iesaisti,” stāsta T. Tamaroviča, uzsverot, ka tas ir arī ekonomiski izdevīgi.
Par šāda soļa speršanu uzņēmums izšķīrās, kad, veicot uzņēmuma iekšējo auditu, radās nepieciešamība samazināt administratīvos izdevumus.