Sandra Pūce: Narkoloģijā klientu skaits dažkārt ir lielāks nekā brīvo vietu ārstniecības iestādē 16
“Narkoloģijā mums tiešām klientu skaits dažkārt ir vairāk nekā brīvās vietas, kādēļ vajag ātrāk to apriti veikt. Noteikti pēc svētkiem atkal būs liels pieplūdums,” tā TV24 raidījumā “Uz līnijas” sacīja Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centra vadītāja Sandra Pūce.
Ir alkohola psihozes, abstinences, un ir smagi stāvokļi, kur tiešām ir nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība, kā arī stacionārā palīdzība, tā savu ikdienas darbu komentēja Pūce.
“Tāpēc šai problēmai vajadzētu daudz nopietnāk pievērsties arī narkoloģijas plānam – plānam, kur būtu šie te soļi, kā mēs varam ārstēt, palīdzēt un izglītot, un mēģināt mazināt šo te alkoholizāciju nākotnē,” uzsvēra Pūce.
Alkohola reklāmu samazināšana – tas būtu tas, ar ko arī varētu sākt un mēģināt mazāk reklamēt.
“Jo tie, kas ir dzērāji – tie dzers. Te ir jautājums par tiem svārstīgajiem, kuri saka: es varu dzert, es varu arī nedzert! Šajā brīdī, uz kuru pusi nosvārstās – tam ir nozīme,” uzskata eksperte.
Uz jautājumu, ko Pūce kā Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centra vadītāja dara brīžos, kad narkoloģijas pacientu ir vairāk, nekā vietas, kur viņu ārstēt, uz to viņa atteica: “Mums ir gan stacionārā, gan ambulatorā palīdzība. Tas nozīmē, ka mēģinām nokupēt to akūto stāvokli, un pēc tam ātrāk izrakstīt uz ambulatoro.”
Jau vēstīts, ka valdībā 21.martā atbalstīja Veselības ministrijas (VM) izstrādātos grozījumus, kas attiecas uz alkoholisko dzērienu marķējumu, cenu un atlaižu reklāmām, izplatīšanu azartspēļu un citās vietās.
VM vēlas samazināt alkoholisko dzērienu patēriņu Latvijas iedzīvotāju vidū, kā arī ilgtermiņā samazināt ar alkohola lietošanu saistīto slimību īpatsvaru un mirstību no alkohola lietošanas radītajām sekām, piemēram, aknu cirozes, satiksmes negadījumiem, noslīkšanas, traumām, pašnāvībām un citām sekām.
Iecerētās izmaiņas Alkoholisko dzērienu aprites likumā un Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā paredz alkoholisko dzērienu pieejamības mazināšanu, reklāmas un mārketinga ierobežošanu, kā arī papildu aktivitātes sabiedrības informēšanas un izglītošanas jomā. Ar izmaiņām paredzēts aizliegt arī cenu vai atlaižu reklāmu alum un vīnam televīzijā un radio.