Šogad izstādē “Riga Food” daudzi uzņēmumi ar saviem sezonas jaunumiem izlēmuši apvienoties vietējo ražotāju kopstendā, kā to dara maiznieki. Iveta Sokolova, “Orklas” grupā ietilpstošās SIA “LaNordija” produktu attīstības vadītāja, piedāvā maizi ar nebijušu garšu.
Šogad izstādē “Riga Food” daudzi uzņēmumi ar saviem sezonas jaunumiem izlēmuši apvienoties vietējo ražotāju kopstendā, kā to dara maiznieki. Iveta Sokolova, “Orklas” grupā ietilpstošās SIA “LaNordija” produktu attīstības vadītāja, piedāvā maizi ar nebijušu garšu.
Foto: Timurs Subhankulovs

Aitu sūkalu želejkonfektes, ēdamas kafijas glāzītes, circeņu milti – “Riga Food” šogad piedāvā sevišķi plašu jaunradītu produktu klāstu 11

Ieva Ēvalde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

“Riga Food” šogad piedāvā sevišķi plašu jaunradītu vegāno produktu klāstu, tostarp – kotletes burgermaizītēm un tortes. Akcentējot dabisko, izstādē degustācijai tiek piedāvātas arī aitu sūkalu želejkonfektes un ēdamas kafijas glāzītes. Bet nākotnes pārtiku pārstāv produkti ar circeņu miltu piedevu.

Citāda zivs un gaļa

SIA “Mottra” tirdzniecības vadītājs Kaspars Kupris šogad uz “Riga Food” atvedis gan pašu audzētas stores, gan arī divu veidu zivju steika šašliku.
Foto: Timurs Subhankulovs
CITI ŠOBRĪD LASA
Netrūkst arī plaša jaunu produktu piedāvājuma tradicionālākās kategorijās, piemēram, maizes, siera, alus vai dabisko sulu. Absolūti respektētas tiek pircēju prioritātes, izvēloties ēdiena pagatavošanas veidu.

Tā zivju audzētāji no Katlakalna SIA “Mottra” šī gada izstādē startē ar Āfrikas sama un stores šašliku, ar to aizsākot jaunu produktu līniju “Mottra Grill”. Tāpat tiek piedāvāta aizsargatmosfērā iepakota svaigas zivs fileja, kas arī labi piemērota grilēšanai.

“Produkcijai izmantojam Latvijā audzētas zivis no pašu audzētavas, kā arī no “Hibitech Piebalga”, kas darbojas Vecpiebalgas pusē,” stāsta SIA “Mottra” tirdzniecības vadītājs Kaspars Kupris. “Ražošana tiek organizēta “Mottra” zivju pārstrādes cehā Katlakalnā.” Uzņēmums lepojas, ka produktiem netiek pievienoti konservanti. Grila līnijas produktos ir svaigas zivs steiki, kas izturēti zaļumu marinādē ar citrona un sāls piedevu.

Zīmola “Skim” piedāvājumā šogad ir jauna veida jūras sāls – ar kūpinātām melnalkšņu spurdzēm. “Spurdzes esmu ievākusi jau februārī, un tad tās sešas stundas kūpinātas lēnos dūmos,” stāsta “Skim” izveidotāja, mājražotāja no Talsiem Olga Blumbaha.

“Atcerējos, ka mans vecaistēvs kādreiz, kad pirtiņā kūpināja gaļu, lika klāt melnalkšņu spurdzes, lai gaļa ilgāk saglabātos aromātiska. Šo sāli jau paguvuši iecienīt veģetārieši un vegāni, jo tas lieliski piešķir dažādiem produktiem kūpinājuma garšu.”

Zīmola “Skim” izveidotāja, mājražotāja no Talsiem Olga Blumbaha šogad uz izstādi atvedusi aitas piena sūkalu želejkonfektes.
Foto: Timurs Subhankulovs

Savukārt “Skim” saldo našķu klāstā šī gada jaunums ir aitu piena sūkalu želejkonfektes. “Tām ir četras garšas: kafijas, ķiršu sulas, čili un piparmētru,” skaidro ražotāja. I

deja par želejkonfektēm Olgai Blumbahai radusies, vēloties, lai bērni un citi saldummīļi varētu izvēlēties maksimāli dabiskas konfektes un nevis tādas, kas satur garšas pastiprinātājus un mākslīgos saldinātājus.

Negaļa un draiskā majonēze

“Meat Future” mārketinga vadītāja Kristīne Zūpa-Rasimāviča vegāniskā uztura cienītāju sirdis tiecas iekarot ar burgeru plācenīšiem no zirņu proteīna vai bietēm.
Foto: Timurs Subhankulovs

Vegāno burgera kotlešu izvēle izstādē iezīmē pat savstarpējas konkurences tendences. Kamēr vieni gatavo burgera “gaļu” no sojas, citi savu produkciju lepni marķē ar atzīmi “no sojas brīvs”, atpazīstot šīs plaši lietotās pupiņas kā alergēnu.

“Pamatizejvielas burgeru plācenīšiem ir zirņu proteīns vai bietes,” stāsta “Meat Future” mārketinga vadītāja Kristīne Zūpa-Rasimāviča.

Uzņēmums savu produkciju ražo Jelgavā. Tā jaunās produktu līnijas sortimentā ir arī kartupeļu pastēte, kas iecerēta kā aknu pastētes aizstājējs, un divu veidu gaļas aizstājēja strēmelītes kebabu un burgera maizīšu pildīšanai. “Apzināmies, ka piedāvājam nišas produktus, tādēļ cerīgi raugāmies arī uz eksportu,” stāsta uzņēmuma pārstāve. “Pēc mēneša ar šo produkciju piedalīsimies izstādē “Anuga” Vācijā.”

Reklāma
Reklāma

Vieni no “Meat Future” līdzīgi domājošiem ir vegāno produktu ražotāji “Furious Foods”. Šī uzņēmuma trumpis izstādē ir vegānā majonēze “Yo, Majo!”. Tās nosaukums tik tiešām patapināts no ķecerīgā, ikvienam latvietim atpazīstamā izsauciena “jomajo!”, bet cerībā uz ārzemju tirgiem uzrakstīts neierastākā veidā un nelatviešu burtiem.

“Es pats uzturā lietoju gaļu, tomēr, būdams pavārs, vēlējos, lai mūsu ražotie vegānie produkti šķistu vienlīdz gardi gan gaļas neēdājiem, gan arī piekritējiem,” stāsta “Furious Foods” pārstāvis Pēteris Andrušaitis.

Labākas nākotnes vārdā

Mūsu platuma grādos joprojām eksotisko, bet nākotnē perspektīvo produktu kategorijā “Riga Food” piedāvā produktus ar circeņu miltu piedevu. Ražotāji zina stāstīt, ka circeņi ir vērtīgs olbaltumvielu avots, un lepojas, ka 100 gramos circeņu miltu ir divreiz vairāk olbaltumvielu nekā liellopu gaļā.

Papildinot uzturu ar circeņu produktiem, tiek uzņemts arī dzelzs, kalcijs un B grupas vitamīni. Cietžāvēto cūkgaļas desiņu sastāvā, ko izstādē piedāvā SIA ­”European Importing Company”, ir 20% circeņu miltu. Nedaudz mazāk to ir circeņu sausmaizītēs.

“Desiņas un uzkodas ar circeņu miltu piedevu ir nākotnes ēdiens,” jau tagad ir pārliecināts “European Importing Company” īpašnieks Svajūns Andrijausks.
Foto: Timurs Subhankulovs

Latvijā reģistrētā uzņēmuma “European Importing Company” īpašnieks Svajūns Andrijausks stāsta, ka pašlaik circeņu produktu ražošana notiekot sadarbībā ar partneriem Lietuvā, tomēr uzņēmumam ir vērienīgi plāni arī saistībā ar Latviju: “Jau tagad mums ir sava circeņu audzētava Sarkandaugavā, kas pagaidām nodrošina izejvielas dzīvnieku barības produktu līnijai.

Nākotnē plānojam iegūt visas nepieciešamās atļaujas, lai šos resursus varētu izmantot arī cilvēkiem paredzētās produkcijas ražošanai.

Esam arī iecerējuši iekārtot circeņu produktu ražotni Pierīgā, tomēr līdz tam vēl tāls ceļš ejams.”

Pasaulē jauns izstrādājums, kas nu pieejams arī Latvijā, ir apēdamās kafijas glāzītes. Tās palīdz cīnīties pret vienreiz lietojamo trauku izmantošanu, kas veicina piesārņojumu.

“Apēdamās glāzītes importējam no divām valstīm – Bulgārijas un Moldovas,” stāsta SIA “Manuss” pārstāvis Ervīns Jurkovs.

“Bulgāru ražotās ir plānākas un neizmirkst 30 minūtes, bet biezākā, Moldovā ražotā versija, kas mēdz būt arī izoderēta ar šokolādes glazūru, spēj būt mitrumizturīga līdz pat stundai.”

Pamatizejviela Bulgārijas produkcijai ir auzu klijas, un arī šis produkts ir piemērots vegāniem, savukārt Moldovas ražojums ir gatavots no kviešu miltu vafeles.

Kopumā izstādē “Riga Food” šogad produktu un degustācijas stendos iespējams iepazīt vairāk nekā 300 uzņēmumu produkciju. Pārstāvēti ir ne tikai Latvijas, bet arī 14 citu valstu ražotāji.

“Riga Food” Ķīpsalas izstāžu hallē norisināsies vēl līdz 11. septembrim. Papildus ieejas biļetei apmeklētājiem tiek prasīts uzrādīt arī derīgu “Covid” sertifikātu un personu apliecinošu dokumentu. Savukārt izstādes iekštelpās apmeklētājiem sejas maskas nav jālieto.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.