Starptautiska komanda 29
Sarunā ar “Latvijas Avīzi” Normunds Staņēvičs uzsver – ņemot vērā to, ka uzņēmuma stratēģija vērsta uz augstas pievienotās vērtības produktu ražošanu, ļoti svarīga ir starptautiskā komanda, kuras vadībā šie produkti tiek ražoti.
“Man nav vienalga, kur produkts ir ražots un kur atrodas darbaspēks, bet tas, no kurienes ir darbaspēks – vai tie ir igauņi, vācieši, krievi vai poļi – tas nav principiāli. Mēs maksājam visus nodokļus, dodam darba vietas – tas ir būtiski,” uzsver valdes priekšsēdētājs. Viņš piekrīt uzskatam, ka biznesā nevar būt emociju un biznesam nav tautības. Uzņēmums saviem piegādātājiem regulāri maksā par piegādāto pienu, cena gan ir diferencēta – mazajiem tā ir mazāka, bet lielajiem zemniekiem – augstāka. Viņš neslēpj, ka svarīgi ir lielie piena piegādātāji, kas var nodrošināt stabilus apjomus un kvalitāti. Īpaši nozīmīgi tas būs pēc piena ražošanas kvotu atcelšanas nākamgad, kad vajadzēs strauji palielināt apjomus.
Kaut gan arī tagad uzņēmums strādā ar zaudējumiem – pērn tie sasnieguši 5,4 miljonus eiro, gadu iepriekš – 1,40 miljonus, der atgādināt, ka pēc īpašnieku maiņas uzņēmumā veiktas vērienīgas investīcijas gan jaunu iekārtu iegādē, gan jaunu produktu ražošanā.
N. Staņēvičs jau uzsvēris, ka pērn, pateicoties tieši 3,5 miljonu eiro investīcijām ražotnes modernizācijā un jaunu produktu izstrādē un veiksmīgajai eksporta stratēģijai uz Krieviju un NVS valstīm, uzņēmumam izdevies sasniegt rekorda apgrozījumu – vairāk nekā 115 miljonus eiro.
Lai arī produkti kļuvuši eksportspējīgāki un ārējais izskats modernāks, var secināt, ka tautā tik iemīļotais saldējums “Pols” top nu jau citā glazūrā.