Pagaidu tilta pār Salacu būvniecības darbi Salacgrīvā.
Pagaidu tilta pār Salacu būvniecības darbi Salacgrīvā.
Foto. LETA/Kaspars Nordens

Salacgrīvā uz gadu satiksmi pār Salacu pārslēgs pār pagaidu tiltu; kustību regulēs ar luksoforiem 5

Salacgrīvā piektdien, 30.augustā, satiksmi pār Salacu pārslēgs uz pagaidu tiltu, aģentūru LETA informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji. Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām, un to izmantos satiksmei līdz 2025.gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Satiksme pa pagaidu tiltu tiks organizēta tāpat kā līdz šim pa veco tiltu – reverso kustību regulēs ar luksoforiem, gājēju un velobraucēju satiksmei paredzēta 1,5 metru plata ietve.

Tāpat piektdien plkst.10.30 ar Salacas tilta būvdarbu gaitu iepazīsies satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

CITI ŠOBRĪD LASA

Pagaidu tiltam ir pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, bet uz tās izbūvēts krasta balsts, kas kalpo kā enkurojums visam pagaidu tiltam. Tilta brauktuve ir 4,5 metru plata.

Lai pārbaudītu pagaidu tilta nestspēju, trešdien, 28.augustā, to slogoja, izmantojot četras 30 līdz 31 tonnai smagas kravas automašīnas. Pārbaudē konstatēts, ka tilts ir derīgs ekspluatācijai.

LVC informē, ka pēc satiksmes pārslēgšanas būvnieks sāks vecā tilta demontāžu, ko pilnībā plānots pabeigt trīs mēnešu laikā. Vienlaikus sāks urbpāļu izbūvi jaunā tilta balstu pamatiem. Plānots, ka darbi turpināsies bez ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma.

Jau vēstīts, ka ir noslēgts līgums ar pilnsabiedrību “NB&Tilts” par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, uz Tallinas šosejas (A1). Esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām.

Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Būvdarbus plānots pabeigt 2025.gada rudenī.

Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors – SIA “Projekts 3”, bet būvuzraudzību nodrošinās AS “Ceļuprojekts”. Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība “NB&Tilts”, kuras sastāvā ir SIA “Nordes būve” un SIA “Tilts”, par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Reklāma
Reklāma

Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).

Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas, kurš ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā “E67” jeb “Via Baltica” posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.