Salacgrīvā uz gadu satiksmi pār Salacu pārslēgs pār pagaidu tiltu; kustību regulēs ar luksoforiem 5
Salacgrīvā piektdien, 30.augustā, satiksmi pār Salacu pārslēgs uz pagaidu tiltu, aģentūru LETA informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji. Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām, un to izmantos satiksmei līdz 2025.gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.
Satiksme pa pagaidu tiltu tiks organizēta tāpat kā līdz šim pa veco tiltu – reverso kustību regulēs ar luksoforiem, gājēju un velobraucēju satiksmei paredzēta 1,5 metru plata ietve.
Tāpat piektdien plkst.10.30 ar Salacas tilta būvdarbu gaitu iepazīsies satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Pagaidu tiltam ir pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, bet uz tās izbūvēts krasta balsts, kas kalpo kā enkurojums visam pagaidu tiltam. Tilta brauktuve ir 4,5 metru plata.
Lai pārbaudītu pagaidu tilta nestspēju, trešdien, 28.augustā, to slogoja, izmantojot četras 30 līdz 31 tonnai smagas kravas automašīnas. Pārbaudē konstatēts, ka tilts ir derīgs ekspluatācijai.
LVC informē, ka pēc satiksmes pārslēgšanas būvnieks sāks vecā tilta demontāžu, ko pilnībā plānots pabeigt trīs mēnešu laikā. Vienlaikus sāks urbpāļu izbūvi jaunā tilta balstu pamatiem. Plānots, ka darbi turpināsies bez ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma.
Jau vēstīts, ka ir noslēgts līgums ar pilnsabiedrību “NB&Tilts” par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, uz Tallinas šosejas (A1). Esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām.
Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Būvdarbus plānots pabeigt 2025.gada rudenī.
Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors – SIA “Projekts 3”, bet būvuzraudzību nodrošinās AS “Ceļuprojekts”. Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība “NB&Tilts”, kuras sastāvā ir SIA “Nordes būve” un SIA “Tilts”, par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).
Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas, kurš ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā “E67” jeb “Via Baltica” posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.