Salabotas bedrītes uz ceļiem, šogad saremontēs 600 km ceļa 60 posmos 0
Šopavasar uz valsts ceļiem salabotas bedres aptuveni 300 000 m2 platībā, kas vienlaidus saliktas būtu aptuveni 45 km garumā jeb, kā norāda AS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs, aizlāpīti 42 futbola laukumi bedru.
Viņš informē, ka uz galvenās nozīmes ceļiem bedrītes jau aizlāpītas, uz pārējiem – darbi vēl turpinās, un tos plānots pabeigt līdz jūnija vidum. Ar ielāpu likšanu uz ceļiem visā Latvijā vienlaikus nodarbojas 109 brigādes, tāpēc darbi tiks pabeigti agrāk. nekā paredz normatīvi. Iepriekšējos gados šos darbus veikušas vien 60 – 70 brigādes.
LAU veiksmīgi tikuši galā ar pavasara plūdu ceļiem radītajiem postījumiem. Tam izlietots aptuveni miljons latu.
VAS “Latvijas valsts ceļi” (LVC) valdes loceklis Jānis Lange norāda, ka šogad plānots sakārtot aptuveni 600 km ceļu vairāk nekā 60 ceļu posmos visā Latvijā.
No valsts budžeta ceļu remontdarbiem atvēlēti 12 milj. Ls. Par šo naudu tiks atjaunots segums ~100 km ceļu 14 posmos, atjaunoti četri tilti, bet divi – būvēti no jauna. No ES fondiem tiks apgūti 88 milj. Ls.
Asfalta segumu rekonstrukcijas un grants ceļu asfaltēšanas darbi kopumā notiks uz 377 km ceļu 32 objektos, taču no tiem šogad tiks pabeigti 220 – 300 km atkarībā no iepirkumu procedūru pārsūdzību iznākuma un laikapstākļiem. No valsts budžeta šogad papildus saņemti 5,2 milj. Ls, kas tiks izlietoti vienkāršotai seguma sakārtošanai ar virsmas apstrādes metodi 183 km ceļu 30 posmos.
Aptuveni 5% no visiem ceļu remontdarbiem Latvijā tiek konstatētas nepilnības vai neatbilstība kvalitātei, tāpēc Ministru kabinets (MK) konceptuāli atbalstījis Satiksmes ministrijas informatīvo ziņojumu par ceļu kvalitātes nodrošināšanas un uzlabošanas jautājumiem. Tas paredz pastiprināt kvalitātes kontroli visos ceļu būvniecības posmos, sākot ar būvprojektu izstrādi un beidzot objekta pieņemšanu ekspluatācijā.
“Tagad sabiedrības pieprasījums jūtams tikai aptuveni divus mēnešus gadā – martā un aprīlī, kad ir daudz bedru,” pauž J. Lange, LVC pārstāvis. Cilvēki raksta iesniegumus, rīko protesta akcijas utt. LVC atbalsta šādas iniciatīvas un uzskata, ka tā var veicināt ceļu attīstību.
“Politiķi reaģē uz cilvēku norādītajām prioritātēm, bet jāatceras, ka ceļi nav cilvēki – viņi nevar pabļaut, tāpēc par vajadzību tos sakārtot jāsignalizē cilvēkiem,” mudina J. Lange.
Fakti LVC pārvalda 20 115 km ceļu, no kuriem 8 563 km ir asfalta, 11 552 km – grants seguma. Vidējais ceļu seguma vecums Latvijā ir 21 gads. Pēc LVC aprēķiniem – Latvijā katru gadu būtu nepieciešams atjaunot aptuveni 1000 km ceļu seguma, kam gadā vajadzētu 300 milj. latu. Pēdējos divdesmit gados neveikto remontdarbu deficīts sasniedzis 4,7 miljardus latu. |