Sākta “Rail Baltica” Centrālās stacijas iepirkuma otrā kārta 3
Sešas starptautiskas apvienības saņem uzaicinājumu iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus “Rail Baltica” Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektēšanai un būvdarbiem, portālu “LA.lv” informēja “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” (EDZL).
EDZL starptautiskā iepirkuma “Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” 2. kārtas dalībniekiem – sešām starptautiskām apvienībām – sagatavojušas darba uzdevumu, aicinot apvienības iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus.
Otrajā kārtā piedalīsies augstas raudzes profesionāļi ar globālu pieredzi dzelzceļa un tiltu infrastruktūras projektēšanā un būvniecībā, apvienībās iekļāvušies arī Latvijas lielākie būvuzņēmēji un eksperti.
Kā norādīja EDZL Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris, lai sagatavotu iepirkuma otrās kārtas – kopumā vairāk nekā 800 lappušu apjomīgu dokumentāciju – EDZL saņēma 15 institūciju tehniskos noteikumus.
Lai nodrošinātu starptautiskās žūrijas izvēlētā meta ieceres realizāciju, ar meta autoru “PLH Arkitekter” ir noslēgts līgums par tehniskā atbalsta pakalpojumiem “Rail Baltica” Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves būvprojekta izstrādei.
“PLH” uzraudzību turpinās arī visu projektēšanas laiku, atzīmēja Vingris.
Pretendentiem līdz šī gada beigām būs jāsagatavo iesniegšanai tehnisko piedāvājumu, pievienojot projektēšanas un būvdarbu izpildes laika grafiku, projektēšanas un būvdarbu veikšanas koncepciju, projekta organizācijas shēmu un aprakstu, videi draudzīgu būvdarbu veicināšanas aprakstu, darba aizsardzības programmu, vides aizsardzības programmu, kā arī citus nepieciešamos dokumentus.
Tāpat no pretendentiem tiek gaidīts finanšu piedāvājums, kas ietver pilnīgi visas izmaksas, kuras ir nepieciešamas un pietiekamas, lai nodrošinātu kvalitatīvu iepirkuma līguma izpildi.
Iepirkuma 2. kārtas uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un būvdarbi.
Realizējot šo projektu, Rīga kā Latvijas galvaspilsēta iegūs ļoti nozīmīgu potenciālu – Baltijas centrālais transporta mezgls. Tas nozīmē – iegūt lielas Rīgas centra attīstības iespējas, uzsvēra EDZL pārstāvis.
Līguma slēgšana ar “Rail Baltica” Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektētāju un būvnieku paredzēta 2019. gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019. – 2020.gadā un būvdarbus 2021. – 2022.gadā.
Aicinājums iesniegt savu piedāvājumu nosūtūtīts siegādātāju apvienībai „BASA”, personu apvienība AB „Kauno tiltai”, personu apvienībai AB „Kauno tiltai”, piegādātāju apvienībai „Acciona Mostostal Skonto Būve”, piegādātāju apvienībai „Acciona Mostostal Skonto Būve”, personu apvienībai „BESIX RERE GROUP”, personu apvienībai „BESIX RERE GROUP”.
Tāpat aicinājums dalībai otrajā kārtā nosūtīts personu apvienībai „ITL Rail Baltica”, personu apvienībai „ITL Rail Baltica” un piegādātāju apvienībai „COPISA – BASQUE – UPB – Tilts”.
Aprēķinātās šī projekta izmaksas ir tuvu 200 miljoniem eiro.
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā.