Sākas lidostas “Rīga” pārbūve. Līdz 2025. gadam būvdarbi notiks piecos posmos 4
“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
30. jūnijā notika svinīga būvlaukuma atklāšana pie starptautiskās lidostas “Rīga”, lai tur sāktu “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas un ar to saistītās infrastruktūras būvniecību. Būvdarbus plānots veikt secīgi piecos posmos, no kuriem pēdējo paredzēts pabeigt 2025. gada decembrī.
Pirmais posms būs “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūras izbūve no stacijas “Imanta” līdz starptautiskajai lidostai “Rīga”, kā arī stacijas termināļa būvniecība, kas jāpaveic līdz 2023. gada martam/aprīlim. Darbi plānoti līdzīgā veidā, kā tas jau notiek Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā – lai netraucētu nozīmīgā transporta mezgla darbībai un pasažieru piekļuvei objektam.
Sākot ar 15. jūniju, visiem interesentiem būs iespēja sekot līdzi būvdarbu veikšanas plānam vietnē “www.edzl.lv”, kur varēs uzzināt visu par plānotajām izmaiņām satiksmes un gājēju plūsmu organizācijā lidostas teritorijā.
Plānotās rekonstrukcijas būvnieks ir personu apvienība “B.S.L. Infra”, kuru veido Austrijas uzņēmums “Swietelsky AG” un Latvijas būvniecības uzņēmumi – ceļu būves firma SIA “Binders” un AS “LNK Industries”. Paredzēts, ka būvniecības komandas sastāvā būs 65 vadošie speciālisti. Aktīvākajos būvniecības posmos objektā vienlaikus plānots nodarbināt vairāk nekā 300 strādnieku.
“Rail Baltica” projekta pilnvarotais īstenotājs Latvijā ir uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas”. Tā vadītājs Kaspars Vingris pirms lidostas pārbūves svinīgās atklāšanas uzsvēris, ka “Rail Baltica” ātrgaitas dzelzceļa īstenošana Latvijā notiek, vispirms izbūvējot sarežģītākos objektus, lai tie tuvākajā nākotnē neaizkavētu pamattrases būvniecību.