“Stārtapu” bēres – arī bizness! 3
Jaunuzņēmumu pasaule ir pieredzējusi savu tiesu neveiksmju publiskas svinēšanas, bet visur citur tas tik ātri neseko.
Piemēram, 2009.gadā Sanfrancisko notika konference Failcon. “Tā bija paredzēta jauzņēmumu dibinātājiem, lai mācītos un gatavotos nākotnei, bet vēlāk tika reformēta, jo temats tagad kļuvis par daļu no industrijas leksikas,” idejas autors Kass Filips teica laikrakstam “New York Times”.
Jaunuzņēmumu bēres tagad arī ir bizness, un stāsti par neveiksmēm tiek kāri lasīti.
Un, kaut arī ASV varētu tikt uztverta kā vieta, kur izgāšanās tiek svinēta, ārpus Silīcija ielejas jaunuzņēmumu mikrokosmosa, piemēram, Kalifornijā, Kolorādo, kur “izgāzies ātri, izgāzies bieži” un vēl nesenāk “izgāzies graciozi” ir kļuvuši par mantrām, uz neveiksmēm skatās konservatīvāk.
“Pārējos štatos cilvēki ķepurojas tādā pašā veidā, kā citās valstīs,” saka Kviks. Lai arī kāda būtu valsts, spēja pārveidot izgāšanos par mācību, kas jāapgūst, var padarīt cilvēkus stiprākus un izturīgākus.
“Izgāšanās stāsts beidzas ar kaut kāda veida atsperīgumu. Tā var nebūt atpestīšana, bet savā ziņā tā varētu būt atziņa “es atguvos, es joprojām dodos uz priekšu, šo es iemācījos un tāpēc ir ļoti svarīgi, kāpēc cilvēki izgāžas – jo bez izgāšanās tu nevari mācīties”,” saka Vartons Šells. “Mēs uzņemamies atbildību par šo procesu un svinam to, un dalāmies ar to.”