Sagatavojies. Tik ļoti nīstās avionodevas atkal aktualizējas – grasās kāpt biļešu cenas 3
American Airlines turpmāk iekasēs 40 USD par somas reģistrāciju lidostā iekšzemes lidojumiem vai 35 USD no tiem, kas veic priekšapmaksu tiešsaistē. Iepriekš par pirmo reģistrēto bagāžu aviokompānija iekasēja 30 USD. Otra soma tagad maksās 45 USD, salīdzinot ar 40 USD iepriekš.
Aviokompānijas atkal izmanto maksu par bagāžu, lai kompensētu pieaugošās izmaksas, dažos gadījumos pirmo reizi vairāk nekā piecu gadu laikā. Alaska Airlines šī gada sākumā paaugstināja maksu par 5 USD līdz 35 USD par pirmo reģistrēto bagāžu un 45 USD par otro. Aviokompānija JetBlue Airways šomēnes sāka iekasēt 45 USD, lai reģistrētu somu lidostā, ar 10 USD atlaidi priekšapmaksai.
ASV šīs maksas kāpumu noteica inflācija, jo aviosabiedrības cīnās ar pieaugošajām degvielas un darbaspēka izmaksām, par to šonedēļ raksta izdevums The Wall Street Journal.
“Degviela ir liela sastāvdaļa — jo vairāk bagāžas mēs pārvadājam, jo vairāk degvielas sadedzinām. Ir pieaugušas izmaksas, kas saistītas ar somu pārkraušanu no nekustamajiem īpašumiem, iekārtām u.t.t.,” skaidro aviokompānijās.
American Airlines lidojumos starp ASV un Kanādu un Meksiku pirmā soma maksās 35 USD, bet otrā — 45 USD neatkarīgi no tā, vai tā ir iegādāta lidostā vai iepriekš.
Visa cita starpā aviokompānijas ir atcēlušas dažas nepatīkamas maksas, piemēram, maksas par lidojuma maiņu. Taču ir pieaugušas citas maksas par tādām lietām kā labākas sēdvietas, un aviosabiedrības bieži paļaujas uz šīm pozīcijām, lai kompensētu pieaugošās izmaksas.
Lai gan aviobiļešu cenas pēdējos gados ir bijušas nepastāvīgas, 2022. gadā pieauga un pēc tam pazeminājās pērn, bagāžas maksas ir bijušas samērā stabilas.
JetBlue, kas ir zaudējusi naudu un vēlas palielināt ieņēmumus, ir bijusi visagresīvākā, palielinot maksu par somu. Tagad klients, kurš nepērk bagāžu pirms lidojuma, var samaksāt vairāk nekā 100 USD, vedot divas bagāžas vienības, tomēr saglabājot zemas bāzes cenas un izvairoties no maksas par tādiem populāriem pakalpojumiem kā Wi-Fi.
Maksa par bagāžu sākās kā zemo cenu aviokompāniju jaunums pirms vairāk nekā 15 gadiem. Taču nu lielākā daļa lielāko aviokompāniju, kuras savulaik biļetes cenā iekļāva somas, ātri pieņēma šo ideju, meklējot jaunus ieņēmumu avotus un kompensējot izdevumus.
2022. gadā ASV aviokompānijas no maksām par reģistrēto bagāžu ieņēma gandrīz 7 miljardus ASV dolāru, kas ir par 17% vairāk nekā 2019. gadā pirms Covid-19 pandēmijas.
Pieaugošās maksas var arī palīdzēt virzīt ceļotājus uz aviokompāniju lojalitātes programmām vai iegādāties augstākās klases biļetes, kurās joprojām ir iekļauta maksa par bagāžu. Piemēram, uzņēmumā American klienti, kuriem ir aviokompānijas kredītkarte vai kuriem ir īpašais statuss, joprojām saņems bezmaksas bagāžu, tāpat kā tie, kas vienkārši pērk vietas augstākās kvalitātes klasēs.