Saeima rosina mainīt sabiedrisko mediju valdes locekļu atlases kārtību 0
Saeimas deputāti ceturtdien, 6.jūnijā, pirmajā lasījumā kā steidzamus atbalstīja grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā. Tie paredz precizēt sabiedrisko mediju valdes locekļiem izvirzāmās prasības un atlases procedūru, kā arī valdes atsaukšanas kārtību, portāls LA.lv uzzināja Saeimā.
Būtiski, lai sabiedriskos medijus vadītu cilvēki ar nevainojamu reputāciju, atbilstošu augstāko izglītību, zināšanām par nozari un citām kompetencēm, kas nepieciešamas konkrētam valdes locekļa amatam,” uzsvēra par likumprojekta virzību atbildīgās Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētājs Artuss Kaimiņš, norādot, ka diskusijas ar nozares pārstāvjiem par nepieciešamajām izmaiņām iepriekš notikušas Cilvēktiesību komisijas Mediju politikas apakškomisijā.
Grozījumi paredz kā obligātu prasību valdes locekļiem noteikt iepriekšēju pieredzi padomes, valdes vai augstākā līmeņa vadītāja amatā, nosakot, ka iepriekšēja pieredze mediju jomā tiek uzskatīta par priekšrocību.
Tāpat kā obligātas prasības noteiktas zināšanas par mediju nozari, īpaši par sabiedrisko mediju lomu, kā arī izpratne par publisko personu kapitālsabiedrību pārvaldību un atbilstoša augstākā izglītība vismaz maģistra grāda līmenī.
Savukārt, lai nodrošinātu valdes locekļu iecelšanas procesa caurskatāmību, paredzēts izveidot sabiedrisko mediju valdes locekļu Nominācijas komisiju, norādīts likumprojekta anotācijā.
Paredzēts, ka Nominācijas komisijas izvirzītā kandidāta vārdu un uzvārdu pirms tā ievēlēšanas publiskos Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) mājaslapā, un NEPLP locekļiem būs tiesības iepazīties ar pēdējā atlases kārtā vērtēto kandidātu iesniegtajiem dokumentiem.
Pašlaik Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums nosaka, ka sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu valdes ieceļ un atceļ NEPLP. Savukārt par sabiedriskā elektroniskā plašsaziņas līdzekļa valdes locekli var apstiprināt personu, kurai ir laba reputācija, augstākā izglītība un vismaz piecus gadus ilga profesionālā pieredze plašsaziņas līdzekļu jomā vai uzņēmumu vadībā.