Šadurskis par iespējamām problēmām: “Nevar gūt priekšstatu, kas ir skola, ja mācības notiek attālināti!” 4
„Ir grūti runāt par attālināto mācību kvalitāti. Tā ir nesalīdzināmi lielāka slodze skolotājiem, vecākiem un arī skolēniem, kas nopietni domā par mācībām.
Ceru, ka vasarā ir nopietni strādāts pie tā, lai atvieglotu šīs attālināto mācību programmas un platformas, ja būs jāmazina A modeļa nodarbību īpatsvars un būs jāpāriet vairāk uz B un C modeli,” jaunā mācību gada sākumu RīgaTV 24 raidījumā „Dienas personība ar Veltu Puriņu” komentēja bijušais izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (JV).
Šadurskis domā, ka sākumskolu audzēkņiem par attālinātajām mācībām un skolu vispār varētu būt pavisam cits priekšstats, nekā tas ir patiesībā un ko ir stāstījuši vecākie brāļi un māsas. „Nevar gūt priekšstatu, kas ir skola, ja mācības notiek attālināti. Līdz ar to lielākā daļa skolu ir izvēlējušās A modeli, kas ir mācības klātienē.”
Pēc bijušā izglītības un zinātnes ministra domām esot jāskatās, kas notikšot turpmāk, rudens parasti nākot ar dažādām slimībām un vīrusiem.
„Man ir grūti stādīties priekšā, kas notiek, ja, piemēram, kāds skolēns klasē saslimst. Visi skolotāji, kas ir strādājuši šajā klasē, kļūst par kontaktpersonām, kam ir jāievēro pašizolācija. Tas automātiski nozīmē lielā daļā skolu pāriešanu uz mācībām attālināti, skolotājiem strādājot mājās no saviem datoriem.”
Problēmas šajā mācību gadā būšot, uzskata Šadurskis, taču vienlaicīgi izsaka cerību, ka izglītības un zinātnes ministrija ir nopietni domājusi par to, ko darīt tālāk, ja būs jāmazina A modeļa nodarbību īpatsvars un jāpāriet vairāk uz B un C modeli, lai atvieglotu attālināto mācību programmas un platformas.
„Visvairāk ir jādomā par vecākiem, jo, ja bērns nav patstāvīgā kontaktā ar pedagogiem, tad vecākiem ir jāspēj palīdzēt apgūt ne tikai mācību saturs, bet arī mācību metodes. Bērns ir jāiemāca mācīties”.