“Sadales tīkls” ziņo par elektrības traucējumiem 0
Otrdien Latvijas centrālajos rajonos “Sadales tīkls” reģistrējis elektroapgādes pārtraukumus vidējā sprieguma elektrotīklā, kurus izraisīja nelabvēlīgie laika apstākļi – spēcīgs vējš un brāzmas līdz 20 metriem sekundē, slapjš sniegs un paaugstināts mitruma līmenis, aģentūru LETA informēja “Sadales tīklā”.
Nelabvēlīgie laika apstākļi šorīt izraisīja vidējā sprieguma elektrolīniju atslēgšanos, ietekmējot elektroapgādi vairākiem tūkstošiem klientu Latvijas centrālajos rajonos – Jūrmalā, Engures, Olaines, Stopiņu, Ķekavas novadā un citviet.
“Sadales tīkla” personāls strādā pastiprinātā režīmā, lai pēc iespējas ātrāk atjaunotu elektroapgādi klientiem, kā arī veic preventīvo darbu un iekārtu apskati, lai novērstu elektroapgādes pārtraukumus citos novados un pilsētās.
Spēcīgo vēja brāzmu un slapja sniega ietekmē gaisvadu elektrolīnijas vados ieķeras vēja nolauzti koku zari, kā arī var iegāzties koks.
“Ņemot vērā, ka pēdējo dienu laikā gaisa temperatūra visā valstī ir strauji kāpusi un visā valstī sācies atkusnis, veidojas paaugstināts gaisa mitrums, kas arī ietekmē klientu elektroapgādi. No gaisa temperatūras svārstībām un paaugstinātā mitruma noraso elektroapgādes tīkla izolatori, kas, savukārt, izsauc iekārtu pārklāšanos un elektrolīniju atslēgšanos,” skaidroja uzņēmumā.
Šodien situācija elektroapgādē dienas gaitā būs mainīga, jo pēc Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra datiem, Latvijā saglabāsies paaugstināts mitruma līmenis un visā valsts teritorijā snigs. “Sadales tīkls” pastiprināti seko situācijai elektrotīklā un ir piesaistījis papildu personālu, lai nepieciešamības gadījumā nodrošinātu operatīvu elektroapgādes atjaunošanu.
Gadījumos, ja tiek traucēta elektroapgāde, iedzīvotāji aicināti informēt “Sadales tīklu”, zvanot uz diennakts bezmaksas bojājumu pieteikšanas tālruni 8404. Bet, ja bojājums ir vidējā sprieguma elektrotīklā un klienti ir norādījuši savu mobilo tālruni vai e-pastu operatīvās informācijas saņemšanai, par reģistrēto elektrotīkla bojājumu un plānoto elektroenerģijas piegādes atjaunošanas laiku klienti tiks informēti ar īsziņas vai e-pasta palīdzību. Šādos gadījumos klientam pašam vairs nav jāsazinās ar “Sadales tīklu”.