Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Rido/SHUTTERSTOCK

“Sadales tīkls” saņēmis 544 uzņēmumu pieteikumus elektroenerģijas jaudas samazināšanai un pieslēguma atslēgšanai 0

Elektroenerģijas sadales sistēmas operators AS “Sadales tīkls” martā no klientiem saņēmis 544 pieteikumus elektrotīkla pieslēguma jaudas samazināšanai un atteikumus no pieslēgumiem, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāve Tatjana Smirnova.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Viņa skaidroja, ka ikviena sadales sistēmas operatora tajā skaitā “Sadales tīkls” uzdevums ir nodrošināt klientiem nepārtrauktu elektroapgādi, neatkarīgi no tā, cik daudz klients patērē elektrību un cik liela pieslēguma jauda viņam ir nepieciešama.

Elektroapgāde ir viens no vissvarīgākajiem resursiem, īpaši brīdī, kad ir krīze skārusi visu Latviju un daudziem darbs norit attālināti, izmantojot informāciju tehnoloģijas (IT) un energoresursus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ņemot vērā, ka elektrotīkls ir kritiskā valsts infrastruktūra, “Sadales tīkls” turpina veikt svarīgākos elektrotīkla uzturēšanas, remontu un atjaunošanas darbus. Lai netraucētu attālināto darba un mācību procesu, plānotos darbus uzņēmums sāk pēc plkst.12 un strādā tā, lai elektroapgādes pārtraukuma laiks nepārsniegtu piecas stundas.

Apkopojot informāciju par martu, “Sadales tīkls” secinājis, ka kopējais elektroenerģijas patēriņš, salīdzinot ar 2019.gada attiecīgo mēnesi, ir samazinājies par 5%.

Vislielākais patēriņa kritumus vērojams juridisko personu segmentā, jo noteiktie ierobežojumi būtiski ietekmē tirdzniecības, kultūras, sporta un sabiedrisko pakalpojumu uzņēmumus. Šāda tendence ir arī citās Eiropas valstīs, kur uzņēmējdarbība ir apstājusies.

Lai gan elektroenerģijas patēriņa kritums samazinās arī “Sadales tīkls” ieņēmumus, tomēr uzņēmuma operatīvo darbu tas nedrīkst ietekmēt un plānotie darbi, kas saistīti ar drošu elektroapgādi, ir jāveic.

Smirnova skaidroja, ka šādā brīdī ļoti svarīga ir arī darbinieku drošība, kuri veic operatīvo darbu elektrotīklā un kurus, tāpat kā medicīnas personālu, nav iespējams aizvietot.

Arī citās Eiropas valstīs, piemēram, Čehijā, Nīderlandē, Ukrainā sadales sistēmas operatori turpina investīciju projektus, lai saglabātu elektrotīklu drošā tehniskā stāvoklī, bet darbs, kas ir saistīts ar vizīti pie klientiem, uz laiku ir atcelts.

“Sadales tīkls” strādā 1957 darbinieki un, lai uzturētu augstākās pakāpes drošību, veiktas izmaiņas darba procesos, nodrošinot iespēju attālināti gan strādāt, gan organizēt sapulces.

Reklāma
Reklāma

Attālinātais darbs tiek veiksmīgi īstenots, pateicoties uzņēmumā ieviestajām tehnoloģijām un IT risinājumiem. Tehniskais personās darbu elektrotīklā veic, stingri ievērojot drošības un higiēnas pasākumus.

Savukārt klientiem visi “Sadales tīkls” pakalpojumi ir pieejami kā ierasts. Uzņēmums ārkārtējā situācijā aicina klientus izvērtēt visas iespējas, kā samazināt maksājumus par elektrību.

Tāpat kā līdz šim klientiem ir iespēja gan patstāvīgi, gan arī uz laiku (līdz deviņiem mēnešiem) samazināt elektrotīkla pieslēguma jaudu, lai samazinātu savus maksājumus dīkstāves laikā, gan atteikties no pieslēgumiem, kuri nākotnē nebūs nepieciešami. Klienti šīs iespējas izmanto un martā no klientiem saņemti 544 šādi pieteikumi, galvenokārt par pieslēgumiem, kuri nodrošina elektroapgādi viesnīcām, izklaides un kultūras vietām, sporta un tirdzniecības centriem.

“Sadales tīkls” iesaka gan labākos risinājumus, gan instrumentus, lai aprēķinātu, cik pieslēguma jauda faktiski klientam šobrīd ir nepieciešama, piemēram, kalkulatoru mājas lapā “sadalestikls.lv” un klientu portālu “e-st.lv”, kur elektroniski var veikt visas nepieciešamās izmaiņas.

Smirnova norādīja, ka pieslēgumu jaudu pilnībā vai uz laiku samazina ne tikai tie klienti, kuru darbību ir skārusi krīze, bet arī tie klienti, kuri jau līdz šim vairakkārt ir aicināti vērtēt savu pieslēgumu efektivitāti, jo īpašumos nodrošinātā pieslēguma jauda pilnā apmērā netiek izmantota. Brīdī, kad uzņēmumi atsāks savu darbību, pieslēguma jauda pēc klienta pieprasījuma tiks atjaunota.

Atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) Sistēmas pieslēguma noteikumiem elektroenerģijas sistēmas dalībniekiem, klientiem, kuri līdz pieteikuma iesniegšanai savos īpašumos esošo elektrotīkla pieslēguma jaudu izmantoja efektīvi, par pieslēguma jaudas uzturēšanu un atjaunošanu nebūs jāmaksā. Tas ir veids kā “Sadales tīkls” var atbalstīt uzņēmējus un pēc ārkārtas situācijas atcelšanas veicināt tautsaimniecības attīstību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.