Sacensību organizatori nešaubās par drošību 29.Vienības velobraucienā 0
Tautā labi zināmais Vienības velobrauciens, kas šogad notiks jau 29.reizi, dalībniekiem būšot pavisam drošs, neraugoties uz Vidzemes šosejas remontdarbiem, ceturtdien preses konferencē teica viens no sacensību organizatoriem Igo Japiņš.
29.Vienības velobrauciens norisināsies 1.septembrī Siguldā. Sacensību dalībniekiem būs iespēja startēt četrās distancēs – sporta šosejas (99 kilometri), kalnu divriteņu (48km), tautas (36km) un Retro braucienā (29km un 22km). Pēdējā distancē dalībniekiem būs iespēja tikt arī pie specbalvām par vizuālo tēlu, ko veido gan apģērbs, gan pats velosipēds.
“Šis būs jau 29.velobrauciens, bet es teiktu, ka tas būs kā prelūdija 30.braucienam, kas notiks nākamgad. Kā atceraties – 25.Vienības velobraucienā mēs izveidojām pieminekli (riteņbraucēju), bet tagad kaļam plānus par nākamo gadu” teica Japiņš, saglabājot intrigu līdz nākamajam septembrim
Kā zināms, Vienības braucienā tautas distancē dalībniekiem būs jādodas arī pa Vidzemes šoseju virzienā uz bijušo restorānu “Sēnīte”, no kura netālu noris ceļu remontdarbi, tomēr Japiņš pauda pārliecību, ka iepriekš veiktie sagatavošanās darbi, sacensības padarīs pavisam drošas.
“Daudzi droši vien brauc uz Siguldu un skatās ceļu, domājot kā nu šeit varēs aizvadīt sacensības, bet es varu teikt, ka mums visu laiku ir bijusi cieša sadarbība gan ar Valsts policiju, gan Latvijas valsts ceļiem, gan būvkompāniju “Binders”, tāpēc viss būs labākajā kārtībā,” pārliecināts bija sacensību organizators. “Tomēr, tāpat vēlos dalībniekiem atgādināt, ka šogad būtu jāievēro nedaudz lielāka piesardzība nekā citus gadus.”
Tāpat sacensību organizators īsi ieskicēja sacensību distancēs gaidāmo.
“Šogad tradicionāli mums ir sporta brauciens no Siguldas uz Cēsīm caur Turaidu, kas ir aptuveni 100 kilometrus garš. Tāpat būs kalnu riteņbraukšanas posms, kas norisināsies tuvāk Līgatnes pusei, tajā šogad esam iekļāvuši vairākus interesantus kalnus, tāpēc tas dalībniekiem būs lielāks pārbaudījums,” par gaidāmajām sacensībām teica Japiņš. “Vakar saskaitot, man sanāca četri nopietni kalni. Protams, būs arī “Elektrum” tautas brauciens, kurā pie “Sēnītes” būs mierīgāk jāizbrauc, taču pārējā distancē, daudzās vietās ir jauns asfalts. Tikmēr jau trešo gadu notiks arī Retro brauciens, kurā dalībnieki vairāk piedalās prieka pēc, nevis sacensību dēļ.”
Japiņš arī atklāja, ka Retro braucienā dalībniekiem būs iespēja apvienot veco maršrutu, kas ved gar Gaujas upes malu līdz Siguldas kalnam, ar 22 kilometrus garo maršrutu līdz Rātniekiem.
Sacensību organizatora iepriekš minētajam pievienojās arī Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics, kurš bija gandarīts par ieviestajām izmaiņām.
“Ja runā par trašu plānošanu, tad kā jau Igo teica – būs vēl divi kalni. Tos drīzāk varētu saukt par pacēlumiem uz ielejas augšējo malu,” par gaidāmā brauciena kalnu divriteņu distanci teica Mitrevics. “Vienmēr gribās kaut ko jaunu, un mēs tādi esam – pat, ja viss ir ļoti labi, mēs gribam kaut ko jaunu. Vai Siguldā uz Vienības braucienu būs kas jauns? Es teikšu – jā, jo būs jāpārvar Gaujas kalns. Tie, kuri viņu ir braukuši, sapratīs par ko es runāju.”
Izslavētais Gaujas kalns ir Vienības brauciena neatņemama sastāvdaļa, kas ar savu specifisko reljefu, sportistiem liek saglabāt koncentrēšanos līdz pat pēdējiem metriem, jo tieši galotnē ir vēl viens neliels kāpums.
“Esam arī izrotājuši Gaujas kalnu – uz tilta ir salikti karogi, un sajūtas cauri braucot ir lieliskas. Sigulda braucienam ir gatava, tāpēc aicinu ikvienu piedalīties šī gada sacensībās, jo nākamgad ar Igo plānojam ieviest vēl kaut ko jaunu tieši trašu ziņā,” norādīja Siguldas novada domes priekšsēdētājs. “Nākamgad ir jubilejas gads, tāpēc domājam atkārtot pirms četriem gadiem paveikto, kad riteņbraucēja piemineklī iemūžinājām visu dalībnieku vārdus.”
Arī Mitrevics bija pārliecināts, ka sacensību drošības apstākļi nebūs apdraudēti un sacensības norisināsies bez būtiskām problēmām uz ceļiem.
“Nav šaubu, viss ir kārtībā. Būvnieki ļoti cītīgi strādā pie “Sēnītes” posma. Viens posms varbūt tāds kā Itālijā, bet citādi viss ir ļoti labi,” norādīja Mitrevics, kurš dalībniekus un atbalstītājus arī aicināja apmeklēt Retro brauciena parādi Svētku laukumā, kas notiks neilgi pirms Vienības velobrauciena.
Vienības velobrauciena prezentācijā piedalījās arī vadošais Latvijas riteņbraucējs Toms Skujiņš, kurš padalījās atmiņās par pieredzēto iepriekšējos gados.
“Noteikti atceros pirmo Rīgas velomaratonu, bet arī Vienības braucienu tās atmiņas ir ļoti labas. Kad vēl trenējos jauniešu vecumā, atceros, ka vienmēr gatavojāmies Vienības velobraucienam, jo tas bija kā gada notikums Latvijā,” atmiņās dalījās Skujiņš. “Visi bijām uz starta līnijas un vienmēr gribējām nobraukt pēc iespējas labāk.”
Skujiņš pēdējo reizi Vienības velobraucienā piedalījās 2013.gadā, kad šajās sacensībās piedalījās arī slavenais riteņbraucējs Marks Kavendišs, latvietim izcīnot uzvaru.
“Tā, kā uzvarēju tajā gadā, tad nākamajā labāku sniegumu parādīt nevarēju, tāpēc beidzu braukt,” ironiski teica Skujiņš. “Tomēr, ja nopietni, prieks, ka sacensību organizatori togad spēja Kavendišu pierunāt atbraukt un startēt Siguldā. Uzreiz arī bija jūtama cita kvalitāte visam braucienam, lai arī nešaubos, ka Kavendišs nemaz necentās tik ļoti uzvarēt kā visi pārējie, tomēr uzvara braucienā bija ļoti patīkama.”
Latvijas riteņbraucēju Vienības velobrauciens pirmo reizi notika 1936.gadā, bet trīs gadus vēlāk tas pulcēja jau 6226 riteņbraucējus. 1995.gadā, pateicoties arī toreizējā Valsts prezidenta Gunta Ulmaņa tiešam atbalstam, velobrauciens tika atjaunots, un 2015.gadā pietrūka vien 100 riteņbraucēju, lai dalībnieku skaits pārsniegtu 1939.gada rekordu.
Pagājušajā gadā uzvaru tradicionālā Vienības velobrauciena sporta klasē izcīnīja Flaksis, paveicot to jau otro gadu pēc kārtas. Savukārt sievietēm sporta klasē to pašu paveica Viktorija Sipoviča. “Latvijas Valsts mežu” kalnu divriteņu braucienā vīriešu kategorijā uzvarēja IvarsProkofjevs, bet dāmām triumfēja Katrīna Jaunslaviete-Kipure. Pērn šīs sacensības kopumā pulcēja ap 5000 dalībnieku, bet gadu iepriekš ap 5500 dalībnieku, turklāt tajā pirmo reizi tika iekļauta retro velotūrisma distance.