Sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzējiem segs zaudējumus 1,9 miljonu eiro apmērā 0
Valdība otrdien atbalstīja papildus finansējuma piešķiršanu 1,903 miljonu eiro apmērā, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību un 2014.gada zaudējumu kompensēšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem pārvadājumos ar autobusiem, aģentūra BNS uzzināja valdības sēdē.
Satiksmes ministrijā pavēstīja, ka tas nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību un 2014.gada zaudējumu kompensēšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem pārvadājumos ar autobusiem.
Kopējais valsts piešķirtais finansējums 2014.gadam sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai pārvadājumos ar autobusiem ir 33,5 miljoni eiro. Ievērojot faktisko zaudējumu apmēru par 2014.gada pirmo pusgadu, kā arī kopējos sabiedriskā transporta pakalpojumu ieņēmumus un izdevumus ietekmējošos faktorus, ir aprēķināts, ka 2014.gadā papildus valsts budžetā piešķirtajam finansējumam sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai vēl nepieciešami 2,6 miljoni eiro.
Vienlaikus ministrijā norādīja, ka atsevišķiem uzņēmumiem pēc šā gada pirmā pusgada rezultātiem nav kompensēti vismaz 30% no zaudējumiem, kas rada finansiālas problēmas norēķinos ar uzņēmuma darbiniekiem un piegādātājiem. “Tāpēc, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību līdz šā gada beigām (sevišķi lauku rajonos), sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem no papildus nepieciešamā finansējuma 2,6 miljoni eiro, uz doto brīdi ir nepieciešami 1,9 miljoni eiro, kas ir aprēķināts nesegto zaudējumu apjoms bez valsts garantētās peļņas,” skaidroja ministrijā.
Tāpat ministrijā atzīmēja – ievērojot to, ka valsts garantētā peļņa atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam tiek aprēķināta par kalendāro gadu, tad sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem peļņas daļa būtu aprēķināma un izmaksājama 2015.gadā.
Problēmas ar finansējumu Latvijas pasažieru pārvadātājiem ir vairākus gadus. Valdībai pārvadātāji pārmet, ka valsts tos nedotē pietiekamā apmērā, savukārt plānošanas reģioni tiek kritizēti, ka tie neefektīvi plāno sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu un tādēļ katru gadu valdībai tiek lūgts kompensēt zaudējumus.