Domnīcas “Rīga kā Baltijas darījumu tūrisma dzinējspēks” paneļdiskusija
Domnīcas “Rīga kā Baltijas darījumu tūrisma dzinējspēks” paneļdiskusija
Publicitātes foto

RTAB: Darījumu tūrismā prioritārie tirgi ir Skandināvija, Vācija, Lielbritānija un Nīderlande 0

Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) secinājis, ka darījumu tūrisma veicināšanai Latvijā prioritārie tirgi ir Skandināvijas valstis, Vācija, Lielbritānija un Nīderlande – tās ir valstis, kuras visbiežāk izvēlas Rīgu pasākumu un konferenču rīkošanai.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

RTAB valdes priekšsēdētājs Guntars Grīnvalds atzīst, ka, izpētot darījumu tūrista profilu Latvijā, ir izvirzīti mērķa tirgi, uz kuriem tiek vērstas biroja mārketinga aktivitātes un veidotas kontaktbiržas.

Augstais Latvijas darījumu tūrisma potenciāls

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš uzsver, ka Latvijai darījumu tūrismā ir daudz augstāks potenciāls, nekā līdz šim tas novērtēts. Tāpēc daļa no nākotnes RTAB aktivitātēm būs vērstas darījumu tūrisma attīstīšanai. Kā sekundāros mērķa tirgus RTAB vadītājs min Krieviju, Itāliju, Franciju, Spāniju, Poliju, Ukrainu, Dāniju un Baltkrieviju.

Tūrists, kurš ierodas Latvijā atpūtas braucienā, dienā vidēji tērē 130 eiro un gada griezumā tas valsts ekonomikai kopumā dod 99 miljonus eiro lielu pienesumu. Katrs darījumu tūrists, kurš ierodas Rīgā, atstāj te vidēji trīs reizes vairāk.

Saskaņā ar Latvijas darījumu un pasākumu tūrisma kompāniju uzņemto darījumu tūristu skaitu, aptuveni 40% tūristu veido Skandināvijas valstis – Norvēģija, Zviedrija un Somija. Rēķinot individuāli pēc valstīm, pirmo trijnieku veido Norvēģija (gandrīz 19%), Zviedrija (18%) un Vācija (16%).

Tūrisma nozare sevi ir pierādījusi

RTAB vadītājs norāda, ka darījumu tūrisms ir būtisks atspēriena punkts tūrisma attīstībā kopumā, jo tie, kas atbrauc uz šejieni vienreiz izvēlas atgriezties un rīkot jaunus pasākumus. Tūrisma nozare ir pierādījusi sevi, ka spēj nodrošināt augstu kvalitāti un servisu pasākumu un konferenču rīkošanā, kas ir svarīgākais priekšnosacījums darījumu tūrismā.

Tāpat mūsu reģionālā priekšrocība ir gastronomiskais restorānu piedāvājums, kas vilina atgriezties.

Ar mērķi veicināt darījuma tūrisma attīstību Latvijā, RTAB rīkoja domnīcu, kas bija pirmais šāda veida pasākums, kurā nozares pārstāvji ar ārvalstu ekspertiem un politikas veidotājiem diskutēja par Rīgas kā darījumu tūrisma potenciāla attīstīšanu Baltijas un Ziemeļeiropas mērogā.

Reklāma
Reklāma

Nepieciešama dažādu līmeņu sadarbība

Diskusija ir nozīmīga ne tikai Rīgas, bet visas valsts tautsaimniecības un izaugsmes kontekstā, jo darījumu tūrisms ir spēcīgs ekonomikas attīstības dzinējspēks. Lai Rīga varētu kļūt ne vien par Baltijas, bet visa Ziemeļu reģiona darījumu tūrisma centru, nepieciešama cieša un savstarpēji koordinēta nozares pārstāvju, politikas veidotāju un tās realizētāju sadarbība.

Šim tūrisma segmentam ir liels potenciāls, kura tālākai attīstīšanai nepieciešams visu iesaistīto pušu atbalsts un izpratne.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.