Ronis: jauno lidmašīnu iegādes līgums vērtējams pozitīvi 0
Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” lēmums iegādāties jaunās “Bombardier CS300” lidmašīnas ir vērtējams pozitīvi, ja vien Kanādas ražotājs izpildīs dotos solījumus, 26.jūlijā, apmeklējot “Bombardier Cseries 300” lidmašīnas pilotu kabīnes modeļa prezentāciju, atzina satiksmes ministrs Aivis Ronis (attēlā).
“Bombardier” solījis lidmašīnas piegādāt, sākot no 2015.gada, kā arī 20% degvielas patēriņa samazinājumu un 15% izmaksu samazinājumu.
Ronis skaidroja, ka līgumā, kas patlaban tiek gatavots, ir jāietver visas garantijas. Vienlaikus viņš atzina, ka valdība līgumu nevērtēs, tā esot “airBaltic” atbildība. Šāda līguma gatavošana esot specifiska, tāpēc tā gatavošanā tiks piesaistīti starptautiskie eksperti.
Ja viss solītais tikšot ietverts līgumā, tas būšot labs darījums, uzsvēra ministrs, atzīstot, ka jaunajā lidmašīnas modelī ir izmantotas 21.gadsimta tehnoloģijas. Šī modeļa izmēģinājuma lidojumus, kas notiks nākamā gada sākumā, gaidot visa pasaule.
Šis darījums jāfinansē pašam “airBaltic” un patlaban lidsabiedrība domājot gan par darbības optimizāciju, gan izaugsmi.
“airBaltic” padomes loceklis Kaspars Briškens atzina, ka šāda tipa lidmašīnas var aizlidot uz visiem tiem galamērķiem, kas iekļauti “airBaltic” tīklā, un pat uz Dubaju, līdz ar to esot izplatīta neprecīza informācija, ka tās paredzētas tikai īsiem lidojumiem.
“Bombardier Commercial Aircraft” vecākais viceprezidents komerciālos jautājumos Čets Fullers atzina, ka šīs lidmašīnas būs drošas un videi draudzīgas un ļaus samazināt izmaksas. “airBaltic” pārstāvis Jānis Vanags savukārt akcentēja, ka, samazinot izdevumus, ir reāla iespēja, ka tiks samazinātas arī biļešu cenas, ja situāciju neietekmēs citi faktori, piemēram, straujš degvielas cenu kāpums.
Vanags arī norādīja, ka patlaban ir grūti prognozēt, cik ilgu laiku aizņems lidmašīnas iegādes līguma gatavošana, taču atzina, ka tas var aizņemt vairāk laika nekā pāris mēnešus.
Šodien “airBaltic” prezentēja jauno “Bombardier Cseries 300” lidmašīnas pilotu kabīnes modeli, kurš ir ar pilnu funkcionalitāti un atrodas “airBaltic Training” simulatoru centrā.
Vanags atzina, ka ir reāla iespēja, ka “Bomardier” varētu šajā centrā izveidot arī savu lidmašīnu pilotu treniņu bāzi, it īpaši tāpēc, ka kompānija paplašinot savu darbību Austrumu virzienā.
Kā ziņots, “airBaltic” un “Bombardier Aerospace” Farnboro aviošova laikā parakstīja nodomu protokolu par desmit “CS300” lidmašīnu iegādi un pirkuma tiesību saņemšanu vēl desmit “CS300” lidmašīnām, un atveda “Bombardier Cseries 300” lidmašīnas pilotu kabīnes modeli uz “airBaltic Training simulatoru” centru Rīgā.
Pilota kabīnes modeli Ronim prezentēja Fullers, “Bombardier” pārdošanas viceprezidents Eiropā, Krievijā un NVS valstīs Stīvens Aliments un “C” sērijas lidaparātu pilots Eds Longs.
“airBaltic” informē, ka “CSeries” lidaparātu līnija, kas pilnībā no jauna izstrādāta augošajam 100-149 sēdvietu tirgum, apvieno modernus materiālus, jaunākās tehnoloģijas un pārbaudītas metodes, lai nodrošinātu komerciālo aviokompāniju vajadzības gan 2013.gadā, gan tālākā nākotnē.
“CSeries” lidaparātu līnija, kas izmanto “Pratt & Whitney PurePower PW1500G” dzinējus, nodrošinās par 15% zemākas lietošanas izmaksas un par 20% zemāku degvielas patēriņu. “CSeries” lidaparātu jaunais dizains nodrošina ievērojami samazinātu trokšņu un izmešu līmeni, kā arī lielisku darbības elastīgumu.
“CSeries” lidaparāti būs līdz pat 12000 mārciņu (5443 kilogramu) vieglāki par citiem šīs klases lidaparātiem, un pasažieriem nodrošinās klasē labāko salona vidi.
Pie pašreizējā “CS300” lidmašīnas cenu pasūtījuma darījuma vērtība pēc kataloga cenām ir aptuveni 764 miljoni ASV dolāru (437 miljoni latu), turklāt, ja tiks izmantotas iegādes tiesības uz desmit papildu lidmašīnām, tā var pieaugt līdz 1,57 miljardiem ASV dolāru (898 miljoni latu).
“airBaltic” apkalpo vairāk nekā 60 galamērķus no savas mītnes bāzes Rīgā, Latvijā. No katra šī galamērķa “airBaltic” piedāvā savienojumus caur Ziemeļu tranzītmezglu Rīgā uz savu tīklu, kas aptver Eiropu, Skandināviju, Krieviju, NVS un Tuvos Austrumus.
“CSeries” lidaparāti patlaban atrodas izstrādes stadijā. Visi norādītie dati un tehniskā specifikācija ir aptuveni, un dizaina, ražošanas un sertifikācijas procesa gaitā līnijas stratēģija, zīmols, ietilpība un veiktspēja var mainīties. Lidmašīnas veiktspēja tiek prognozēta, balstoties uz darbības vidi 500 jūras jūdžu rādiusā Ziemeļamerikā.