Ronis aicina “nešaut uz neapbruņotām civilpersonām” jeb Matīsu 0
Satiksmes ministrs Aivis Ronis, komentējot nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK (VL-TB/LNNK) kritiku attiecībā pret jauno ministra amata pretendentu Anriju Matīsu, norāda, ka “politiskajā karā uz neapbruņotām civilpersonām nav pieņemts šaut”, it īpaši, ja viņas ir brīdinājušas, ka nekādā karadarbībā neplāno piedalīties.
Kā ziņots, Matīsu Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) izvirzīja satiksmes ministra amatam, bet VL-TB/LNNK uzskata, ka Matīss savā līdzšinējā amatā kā valsts sekretārs nav darbojies apmierinoši, tāpēc satiksmes ministra amatu ieņemt nevar.
Ronis šodien norāda, ka “ir labi, ka jau vairāki VL-TB/LNNK biedri ir Anrijam atvainojušies, un ceru, ka tas ir kāds nejauks pārpratums, kurš ar premjera palīdzību tiks pārvarēts”.
Satiksmes ministrs Ronis ļoti augstu vērtējot Matīsu un uzskata viņu par ļoti piemērotu kandidātu satiksmes ministra amatam, it īpaši šajā iekšpolitiskajā situācijā.
Ronis uzskata, ka šī pusotra gada laikā Satiksmes ministrija kā institūcija ir “atgriezusies” valsts pārvaldē. “Latvijā Satiksmes ministrija ir arī ģeopolitikas ministrija, kuras pārraudzībā esošie uzņēmumu apkalpo tik nozīmīgo Rietumu-Austrumu tirdzniecības ceļu. Cīņa par šo tirdzniecības ceļu ir gadu simtiem sena, un būtu liela kļūda mums Latvijā no esošā pamiera atgriezties pie degradējošās savstarpējās apkarošanas,” uzsver Ronis.
Kā ziņots, VL-TB/LNNK uzskata, ka Matīss kā valsts kapitāldaļu turētājs ir atbildīgs gan par “skandāliem apvīto, nebeidzamo procesu ar pasažieru vilcienu iepirkumu, gan par neveiksmīgajiem lēmumiem “airBaltic”, gan par vairāku valsts uzņēmumu desmitos miljonu latu lēšamajiem zaudējumiem “Latvijas Krājbankas” bankrota rezultātā”.
Matīss saskaņā ar nacionālās apvienības pausto esot bijis iesaistīts vairākos skandālos, kas “grāvuši valsts pārvaldes tēlu sabiedrības acīs – izsniedzis “pasta caurlaides” “Latvijas Dzelzceļa” vadītāja Uģa Magoņa un viņa dzīvesbiedres privātajām automašīnām, kā arī pieņēmis lēmumu par Magoņa un citu “Latvijas Dzelzceļa” valdes locekļu algu trīskāršošanu”.
Tāpat Matīss esot pretdarbojies tām iniciatīvām, kas nacionālajai apvienībai satiksmes nozarē ir bijušas būtiskas, – vietējā dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus aizsardzība no Krievijas un citu NVS valstu kontrolētu uzņēmumu agresīvas ienākšanas, kā arī “Rail Baltica” projekta sekmīga realizācija.
Ņemot vērā radušos apstākļus, kā arī izskanējušo informāciju par neatkarīgo deputātu grupas iespējamo tuvināšanos “Vienotībai”, VL-TB/LNNK uzskata, ka jābeidz “dīvainais stāvoklis” ar dalītu “olšteiniešu” un “Vienotības” politisko atbildību par Satiksmes ministriju, tāpēc “Vienotībai” būtu jāuzņemas patiesa atbildība, virzot ministra amatā kādu no šīs partijas politiķiem, uzsver Bērziņš.
Kā ziņots, par Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatam vienojušies “Vienotības” pārstāvji un pie frakcijām nepiederošie deputāti, kuri, veidojot koalīciju, uzņēmušies politisko atbildību par šo ministriju.
Ja šonedēļ Saeima vēl nelems par uzticības izteikšanu satiksmes ministra amata kandidātam, tad ministra pienākumus uz laiku piekritusi pildīt labklājības ministre Ilze Viņķele (V). Premjers Valdis Dombrovskis (V) gan iepriekš pauda cerību, ka šis process neievilksies un, ja būs iecelts ministra pienākumu izpildītājs, tad uz ļoti īsu laiku.
Kā biznesa portālam “Nozare.lv” iepriekš norādīja Matīss, ir nepieciešamas sarunas ar koalīcijas frakcijām, lai saprastu, vai ir atbalsts tiem lēmumiem, kas SM tuvākajā laikā ir jāpieņem, jo nevarot strādāt, ja nav politiska atbalsta tiem lēmumiem, kas ir būtiski transporta nozarei.