“Rolls-Royce” ir izlēmis apturēt elektrisko lidojošo taksometru biznesa projektu.
“Rolls-Royce” ir izlēmis apturēt elektrisko lidojošo taksometru biznesa projektu.
Foto: AFP/SCANPIX

“Rolls-Royce” atsakās no elektrisko lidojošo taksometru projekta īstenošanas. Kāpēc noplaka etuziasms par revolūciju iekšpilsētu transporta satiksmē? 0

Aviācijas un inženierzinātņu grupa “Rolls-Royce” ir pārtraukusi elektrisko lidojošo taksometru attīstīšanas projekta plānus. Tas noticis gandrīz trīs gadus pēc tam, kad “Rolls- Royce” radītais “Spirit of Innovation” pārspēja lidojuma ātruma rekordu elektriskajiem gaisa transporta līdzekļiem, sasniedzot lidojuma ātrumu 345,4 jūdzes stundā, tā vēstīja ārvalstu medijs “Euronews“.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ko nedrīkst ēst no rīta: 8 ēdieni, kurus nevajadzētu ēst tukšā dūšā
Krievijā atgriežas “mežonīgie deviņdesmitie”: maksājumu problēmu dēļ krievi par precēm norēķinās barterī
Veselam
Inficēja miljoniem cilvēku un pazuda: zinātnieki joprojām meklē atbildes, kas izraisīja noslēpumaino “miega slimību”
Lasīt citas ziņas

Šie jaunumi tika paziņoti 7.novembrī paziņojumā biržai ar komentāru: “Septembrī mēs pieņēmām lēmumu slēgt “Rolls-Royce Electrical Advanced Air Mobility” nodaļas darbību.”

Šis paziņojums ir pilnīgā pretstatā “Rolls-Royce” entuziastiskajam projekta startam, kad uzņēmums paziņoja: “Elektriskās jaudas un piedziņas sistēmas parādīs ceļu uzlabotajai gaisa mobilitātei (AAM), nodrošinot klusas vertikālas pacelšanās un nosēšanās iespējas, vienlaikus samazinot emisijas un degvielas patēriņu.” Tajā laikā tika teikts, ka tādiem pilsētas gaisa mobilitātes rīkiem kā piemēram, gaisa taksometriem un elektriskajiem vertikālās pacelšanās un nosēšanās gaisa transporta līdzekļiem (electric vertical take-off and landing (eVTOL) aircraft ) bija jāpaceļas debesīs līdz 2020. gada vidum, radot miljardu mārciņu vērtu tirgu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šie gaisa transporta līdzekļi tika projektēti tā, lai tie spētu pārvadāt līdz četriem cilvēkiem vai atbilstoša smaguma kravu, un pilsētas gaisa mobilitātes nozare radītu revolūciju iekšpilsētu transporta un piegādes ķēdēs”. Ideja bija tāda, ka, pilnveidojoties akumulatoru tehnoloģijai un ieviešot jaunas hibrīdelektriskās koncepcijas, eVTOL kļūtu “vēl ilgtspējīgāks un spētu nolidot vēl garākus attālumus ar vēl lielāku ātrumu”.

Tomēr plāni mainījās, kad uzņēmumu pameta bijušais “Rolls-Royce” boss Vorens Īsts (Warren East). Viņš bija projekta vadītājs, taču jaunais izpilddirektors Tufans Erginbilgičs (Tufan Erginbilgic) šaubījās par iespējamām izmaksām un projekta īstenošanai nepieciešamo laiku, raksta “Euronews”.

Neskatoties uz to, ka Apvienotās Karalistes valdība bija jau ieguldījusi naudu šī projekta atbalstam, Erginbilgičs pagājušajā gadā paziņoja, ka “Advanced Air Mobility”‘ nodaļa tiks pārdota. Kad pircēju atrast neizdevās, tika pieņemts lēmums šo nodaļu slēgt.

Tajā pašā paziņojumā Erginbilgičs izteicās par uzņēmumu kopumā: “Mūsu “Rolls-Royce” pārveide par augstas veiktspējas, konkurētspējīgu, ilgtspējīgu un augošu biznesu turpinās plānotajā tempā un intensitātē. “Nepārtraukti augošie izaugsmes rādītāji sniedz mums vēl lielāku pārliecību par mūsu 2024.gada vadlīniju izpildi, neskatoties uz to, ka piegāžu ķēžu darbība joprojām ir sarežģīta.”

“Mēs arī gūstam labus panākumus mūsu vidēja termiņa mērķu sasniegšanā, uzlabojot gan uzņēmuma naudas plūsmu, gan arī peļņas rādītājus. Taču mums joprojām ir nepieciešams un mēs arī vēlamies darīt vairāk, tas ir vēl vairāk paplašināt “Rolls- Royce” ieņēmumu bāzi un peļņas potenciālu,” toreiz teica Erginbilgičs.

Uzņēmums atklāja, ka tā šī gada tirdzniecības ieņēmumi kopumā atbilst plānotajiem. Ziņots, ka plānotā pamatdarbības peļņas prognoze (2,1 līdz 2,3 miljardiem sterliņu mārciņu robežās) 2024.gadam nav mainītas. “Mēs turpinām stiprināt savus finansiālos radītājus. To ir atzinušas arī reitingu aģentūras, kuras visas tagad mums ir apstiprinājušas investīciju kategorijas reitingu, pie tam visas ar pozitīvu perspektīvu,” piebilsts paziņojumā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.