Rita ar banku cīnās par 80 eiro 3
Kādā Pļavnieku mikrorajona veikalā uzstādīts naudas iemaksas automāts, ko Rita regulāri izmantoja.
Iemaksas brīdī telpā esot noraustījusies elektrība, taču tobrīd Rita tam lielu uzmanību nepievērsa.
“Iemaksāju četras 20 eiro banknotes, viss bija kā parasti. Bankas automāts pieņēma karti, kodu, naudu, parādīja summu 80 eiro. Nospiedu, lai izdod čeku, to ilgi gatavoja, taču gala rezultātā izdeva karti, bet ne čeku,” stāstīja sieviete.
Pēc divām nedēļām, aplūkojot konta pārskatu, viņa saprata, ka iemaksāto 80 eiro nav. Uzreiz pēc naudas iztrūkuma konstatācijas (divas nedēļas pēc naudas iemaksas) Rita vērsās pie bankas, lai atgūtu noklīdušo naudu. Telpā, kurā uzstādīts iemaksas automāts, novietota video novērošanas kamera.
“SEB banka” pārstāve Agnese Strazda teic, ka visi bankā veiktie darījumi tiek reģistrēti sistēmā. Šajā gadījumā nav neviena ieraksta, ka karte ievietota bankas automātā. Konkrētā problēma līdz bankai nonākusi brīdī, kad video ieraksts vairs nebija pieejams. Banka divreiz veikusi iemaksas automāta auditu, taču naudas pārpalikumu nav konstatējusi.
Strazda noliedz, ka apzināti vilcināts laiks, kamēr pazūd video ieraksti, ko pārmet kliente. Šādu situāciju risināšana sākas ar sistēmas ierakstu pārbaudi un bankas automāta auditu.