Risks neiziet tehnisko apskati: par bojātiem vējstikliem izmaksāti jau 1,2 miljoni eiro 0
Katra ceturtā šogad pieteiktā KASKO atlīdzība ir par bojātu automašīnas vējstiklu, liecina apdrošināšanas sabiedrības “Balta” (PZU grupa) dati.
Salīdzinot ar situāciju ziemas mēnešos, jūnijā grants, šķembu un akmeņu apskādētu vējstiklu skaits ir pieaudzis par 50%.
Kā norāda “Balta” Transporta produktu un riska parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks, tas, ka KASKO atlīdzību pieteikumi par bojātiem vējstikliem vasaras mēnešos pieaug, zināmā mērā ir likumsakarīgi, jo tieši šajā periodā cilvēki vairāk brauc ārpus pilsētas, tādejādi biežāk pārvietojoties pa grants ceļiem.
Vējstiklu bojājumus lielākoties gūst ceļa posmos, ko klāj grants segums, kad no garām vai priekšā braucošās automašīnas tiek pacelti akmeņi, kas trāpa transportlīdzekļa priekšējā vējstiklā.
“Tāpat bojājumus veicinošs apstāklis ir arī aktīvā remontdarbu sezona, kas šobrīd norit uz valsts autoceļiem un palielina risku gūt automašīnu vējstikla bojājumus,” atzīmē K. Liecinieks.
Šī gada pirmajos 6 mēnešos apdrošinātājs par bojātu vējstiklu remontu vai nomaiņu izmaksājis jau 1,2 miljonus eiro.
Risks neiziet tehnisko apskati
Pat nelielu vējstikla plaisu ieteicams novērst nekavējoties, īpaši tad, ja tā ietekmē autovadītāja redzamību un līdz ar to apdraud vadītāja un pasažieru drošību.
Tāpat pastāv risks, ka ar bojātu vējstiklu auto tehniskajā apskatē var netikt izsniegta atļauja piedalīties satiksmē, ja bojājums ir tāds, kas ierobežo autovadītāja redzamību, ietekmē stikla izturību un apdraud satiksmes drošību.
Turklāt ātra bojājumu novēršana samazina iespēju, ka bojājums izpletīsies – jāņem vērā, ka jebkura plaisa gaisa temperatūras maiņas, auto vibrāciju un deformāciju ietekmē var izplesties.
Nomainīt vai remontēt?
“Jaunākajiem auto modeļiem, kuru vējstikls ir arī galvenā montāžas vieta dažādiem sensoriem, vējstikla nomaiņa ir ilgs un darbietilpīgs process, jo pēc nomaiņas sensori ir jākalibrē. Tādēļ mazāku stikla bojājumu gadījumā stikla remonts ir ātrākais un ekonomiskākais veids, kā atjaunot stikla iepriekšējo stāvokli un izturību. Jaunākās tehnoloģijas ļauj likvidēt bojājumu, nemainot visu vējstiklu. Tādējādi iespējams novērst gan plaisas rašanās iespējamību, gan samazināt radušos zaudējumus un vējstikla bojājumus novēršanai nepieciešamo laiku,” iesaka K. Liecinieks.
Viņš arī uzsver, ka, lai gan reizumis spēkratu īpašnieki neuzticas stikla remontam, uzskatot, ka drošākais veids ir vējstiklu pilnībā nomainīt, vējstiklu remonts ir mūsdienīga, efektīva un videi draudzīga prakse, kas tiek plaši izmantota visā pasaulē.
Ņemot vērā negadījumu skaita pieaugošo tendenci, K. Liecinieks auto īpašniekiem, braucot pa grants un zemes ceļiem, kā arī ceļa posmos, kuros notiek remontdarbi, iesaka ievērot papildu piesardzību.
Tajā skaitā ieteicams izvēlēties ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto. Tāpat ieteicams samazināt braukšanas ātrumu, īpaši brīdī, kad tuvojas pretimbraucoša automašīna.
“Balta” ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2018. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 104,7 miljoni eiro.
“Balta” ietilpst “PZU grupā”, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū.