Lai nav jāstāv rindā! “Latvijas pasta” lietotnē rindā var pieteikties attālināti 2
Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Apskatoties uz rindām pie jaunatvērtajiem “Lidl” veikaliem, varētu šķist, ka Latvijā dzīvojošie izbauda rindā stāvēšanu. Es neesmu viens no tiem, tāpēc labprāt izmantoju jebkuru iespēju rindā nestāvēt. Īpaši novērtēju ikvienu lietotni, kura dod iespēju rindā pieteikties attālināti.
To jau diezgan sen nodrošina arī “Latvijas Pasts”. Lietotne klientiem pieejama jau astoņus gadus, bet iespēja rindā pieteikties attālināti klientiem ir trīs gadus. “Latvijas Pasta” lietotne ir ļoti vienkārša, un lielāko daļu pakalpojumu varēs izmantot, lietotnē nereģistrējoties.
Ko tad “Latvijas Pasts” piedāvā izdarīt? Iespējas ir dažādas. Lietotnes sākumekrānā ir astoņi dažādi pakalpojumi. “Adreses un indeksi” ļauj ērti un ātri uzzināt interesējošās adreses pasta indeksu. Norādītajos laukos jāievada nepieciešamā informācija un sistēma automātiski ģenerē atbilstošo pasta indeksu.
Tuvojoties Ziemassvētku laikam, daudzi noteikti gatavojas tuviniekiem sūtīt apsveikumu kartītes. Ja nezināt, kur jūsu dzīvesvietai ir tuvākā vēstuļu kaste, jādodas minētajā lietotnē un tur kartē ir atzīmētas visas Latvijā esošās vēstuļu kastes.
Norādīts pat attālums no jūsu atrašanās vietas (lietotnei jādod pieeja jūsu tālruņa atrašanās vietas noteikšanai). Pavisam līdzīgu funkciju pilda vēl divas iespējas – pasta nodaļu meklētājs un “Latvijas Pasta” pakomātu meklētājs.
Tāpat lietotnē var sekot sūtījumiem. Iespējams sekot līdz reģistrētiem sūtījumiem, kam ir norādīts reģistrēta lietotāja tālruņa numurs, kā arī sūtījumiem, kuru numuru ievadījis klients.
Kā izsekot? Lietotnē jāievada sūtījuma numurs un ekrānā “izlec” visa pieejamā informācija. Svarīgi, ka sūtījumus lietotnē iespējams arī pārvirzīt, piemēram, mainot sūtījuma saņemšanas vietu, pārvirzot to uz tuvāko pakomātu, pasta nodaļu, “Circle K” degvielas uzpildes staciju vai mājas adresi.
Vēl viena ļoti noderīga funkcija ir “Tarifu kalkulators”. Kurš no galvas zina, cik maksā sūtījuma nosūtīšana? Lietotnē ievadot sūtījuma tipu (pakas, dokumenti vai priekšmeti), reģionu, valsti, svaru un veidu (apdrošināts, ierakstīts, izsekojams vai vienkāršs), tā automātiski aprēķina sūtījuma cenu.
Visbeidzot, mana iecienītākā funkcija – pieteikšanās rindā. Sākums līdzīgs kā pasta nodaļu meklētajā – kartē parādās visas pasta nodaļas, kurās var pieteikties virtuālā rindā. Jāatceras, ka ne visās pasta nodaļās tas ir iespējams. Man tuvākajā – Ulbrokas pasta nodaļā – to nav iespējams izdarīt, tāpēc jālūkojas Rīgas virzienā.
Kad esat izvēlējies pasta nodaļu, parādās tās darba laiki, nokļūšanas iespējas (automātiski lietotne piedāvā izmantot “Waze” vai “Google Maps” pakalpojumus), tālruņa numurs un poga “Pieteikties rindā”. To nospiežot, izlec dažādi pakalpojumi, no kuriem jāizvēlas viens.
Turpat potenciālais rindā gaidīšanas laiks. Manā gadījumā lietotne prognozē, ka Rīgas 79. pasta nodaļā rindā būs jāgaida mazliet vairāk par sešām minūtēm, taču jau pēc minūtes laiks krietni samazinājies.
Kad esam izvēlējušies pakalpojuma veidu (piemēram, sūtījuma izņemšana, sūtījumu nosūtīšana u. c.), tad ekrānā izlec kārtas numurs, gaidīšanas laiks, priekšā esošo cilvēku skaits, kā arī iespēja atcelt biļeti vai to atlikt par piecām minūtēm.
Nobeigumā gribu pieminēt, ka ir arī tāda lietotne kā “QTicket”, kurā var attālināti rindā pieteikties uz “E. Gulbja laboratorijas”, lidostas “Rīga” un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumiem. Zinot, kādas rindas mēdz būt, piemēram, uz PMLP pakalpojumiem, virtuālā rinda ir ļoti svarīga.