“Rimi” veikalos strauji audzis pieprasījums pēc ekoloģiskiem produktiem 0
Latvijas iedzīvotāji aizvien lielāku uzmanību pievērš ne vien pārtikas produktu cenai un izcelsmes valstij, bet būtisks izvēles kritērijs ir arī tas, vai produkts ir bioloģiski un ekoloģiski audzēts, informēja SIA “Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.
“Rimi” veikalos, salīdzinot ar 2018. gadu, pērn par 95% audzis pieprasījums pēc ekoloģiskām olām un par 40% – pēc bioloģiski audzētas, pārstrādātas gaļas.
Tāpat pērn pircēji biežāk izvēlējušies speciālo un sporta uzturu, dārzeņus, maizi, zivis, sieru, zīdaiņu pārtiku un citus produktus ar ekoloģisku un bioloģisku izcelsmi. Par 35% pieaudzis arī ekoloģisku vīnu pārdošanas apjoms. Kopumā 2019. gadā ekoloģisko un bioloģisko produktu apgrozījums Rimi veikalos audzis par apmēram 10%, salīdzinot ar 2018. gada rezultātiem.
“Rimi Latvia” pircēju izvēles tendences apliecina arī 2019. gadā SKDS veiktais pētījums “Kā ēd Latvijā?” – tā rezultāti rāda, ka 62% Latvijas iedzīvotāju no specializētās pārtikas veidiem kaut reizi ir iegādājušies eko produkciju. Bet tas, vai produkts ir bioloģiski un ekoloģiski audzēts, ir kopumā nozīmīgs pārtikas produktu izvēles kritērijs 61% mūsu sabiedrības.
“Ir prieks, ka mūsu pircēji aizvien lielāku uzmanību pievērš savai veselībai, kas atspoguļojas arī iepirkumu grozu saturā. Ja iepriekš lielāka uzmanība tika pievērsta tieši zīdaiņu pārtikas ekoloģiskajai izcelsmei, tad šobrīd tas, vai produkts atbilst ekoloģisko un bioloģiski audzētu produktu standartiem, ir būtisks kritērijs ikdienas uztura produktu izvēlē,” stāsta “Rimi Latvia” Kategoriju departamenta vadītājs Milans Blūms.
Šobrīd “Rimi Latvia” veikalu sortimentā ir vairāk nekā 600 ekoloģisku un bioloģisku produktu, no tiem vairāk nekā trešdaļa – zīdaiņu pārtika. 10% no ekoloģiskā un bioloģiskā produktu sortimenta ir graudaugu produkti, kā arī dažādas eļļas un garšvielas, kam apjoma ziņā seko konservētie produkti un dārzeņi, dzērieni un citi produkti.
Reaģējot uz pircēju pieprasījumu, pēdējo divu gadu laikā dubultots “Rimi” privātās preču zīmes I Love Eco produktu klāsts un, salīdzinot ar 2018. gada rezultātiem, par 17% palielinājies to pārdošanas apjoms. “Redzot pircēju pieaugošo interesi par veselīgu, bioloģisku pārtiku, rūpējamies, lai I Love Eco sortiments turpinātu pieaugt, piedāvājot aizvien plašāku produktu klāstu,” norāda M. Blūms.