“Rimi” rīko pārtikas izaicinājumiem veltītu pasākumu “Future of Food” 0
Šodien sākas pārtikas hakatons “Future of Food”, kurā 24 stundu laikā vairāk nekā 100 dalībnieku no astoņām valstīm meklēs risinājumu izaicinājumiem pārtikas nozarē, informēja hakatona atbalstītāja, mazumtirgotāja “Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.
Hakatons notiks divas dienas – šodien un trešdien, 19.februārī.
Hakatonā interesenti aicināti diskutēt par izaicinājumiem pārtikas ražošanas, pārstrādes un patēriņa jomā un piedāvāt idejas problēmu risināšanai. Hakatonā komandas strādās kādā no četriem virzieniem: pārtikas atkritumu mazināšana, plastmasas apmēra ierobežošana, jaunā jeb nākotnes pārtika un digitalizācijas risinājumi pārtikas nozarē.
Ikala atzīmēja, ka viens no galvenajiem problēmjautājumiem pārtikas nozarē, kur mazumtirgotājs saskata potenciālu jaunievedumiem, ir plastmasas atkritumu mazināšana. “Tā ir kompleksa sistēma, kurā pircēju paradumu maiņa ir būtisks instruments, bet ne vienīgais. Tas nozīmē arī jaunu materiālu meklējumus un to ieviešanu ražotāju un tirgotāju pusē. Kamēr mums nav gudru risinājumu, ir jāizvēlas dažādi pārejas posma risinājumi,” viņa sacīja.
Tāpat Ikala norādīja, ka ne mazāk svarīga problēma ir pārtikas nonākšana atkritumos. Tā vienlīdz ietekmē gan biznesu – pārtikas ražotājus un tirgotājus, gan katra cilvēka ikdienu. Šāda situācija rada globālus izaicinājumus gan klimata jomā, gan arī kontekstā ar pārtikas trūkumu dažādās pasaules vietās.
Ikala uzsvēra, ka uzlaboti digitāli risinājumi vai iepakojuma materiāli noteikti varētu risināt pārtikas nozares izaicinājumus. “Taču, pats galvenais, ko sagaidām no hakatona, ir ikdienā viegli testējamas, pārbaudāmas un ieviešamas idejas, kuras varētu izmantot jau tuvākajā nākotnē, jo viss ģeniālais ir vienkāršs,” viņa atzīmēja.
Kompānija “Rimi Latvia” reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums “Rimi Baltic”.
“Rimi Latvia” 2018.gadā strādāja ar 893,692 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 10,9% un bija 45,305 miljoni eiro.