“Rimi Latvia” grūti aizpildīt 250 brīvās vakances 9
Darbaspēka pieejamība mazumtirdzniecībā ir izaicinājums daudzās amatu grupās, ne tikai kasieru amatiem, tāpēc aizpildīt brīvās 200-250 vakances ir diezgan sarežģīti, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja mazumtirgotāja “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
Viņš teica, ka, visticamāk, to veicina demogrāfiskā situācija, kā arī cilvēki pārceļas uz dzīvi citās valstīs, tādējādi vietējā tirgū sarūkot darbaroku skaitam.
Lai arī “Rimi Latvia” strādā pie dažādām darbinieku motivācijas programmām, pēc Turlā teiktā, nemainīgi ir grūti atrast kādu, kas nāks strādāt jaunajās vakancēs.
Arī pieaugošā vajadzība pēc tehnoloģiskiem risinājumiem liek mazumtirgotājam meklēt vairāk augsti kvalificētus speciālistu, lai izstrādātu jaunus, inovatīvus rīkus.
“Darbaspēka pieejamība ir izaicinājums daudzās amatu grupās, ne tikai kasieru amatiem. Piemēram, ne visiem informāciju tehnoloģiju (IT) speciālistiem mazumtirdzniecības nozare asociējas ar motivējošu darba vietu, tomēr mēs strādājam pie tā, lai šo viedokli mainītu,” teica Turlais.
Jautāts, vai darba meklētājus neapmierina alga, Turlais skaidroja, ka alga ir viens jautājums, bet ne noteicošais.
“Pirmkārt, vispār trūkst cilvēku. Visi uzņēmumi mēģina piesaistīt darbiniekus, līdz ar to konkurence par darbinieku kļūst arvien lielāka. Vēl atceros laikus, kad uz vienu vakanci saņēmām simtiem pieteikumu, bet tie laiki sen ir beigušies. Šobrīd vairāki darba devēji cīnās par vienu darbinieku,” viņš atklāja.
Vienlaikus Turlais pauda pārliecību, ka mazumtirdzniecība ir unikāla ar to, ka var piedāvāt plašu darba vietu klāstu, kas ir piemērots ikvienam cilvēkam neatkarīgi no izglītības, pieredzes, vecuma, dzimuma vai fiziskiem ierobežojumiem.
LETA jau ziņoja, ka “Rimi Latvia” pērn strādāja ar 893,692 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 10,9% un bija 45,305 miljoni eiro.
Kompānija “Rimi Latvia” reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums “Rimi Baltic”.