“Rimi” komentē, ko mainīs “Lidl” ienākšana Latvijas tirgū 23
Vācijas zemo cenu veikalu tīkla “Lidl” piedāvājumam Latvijas tirgū atradīsies pietiekami daudz pircēju, intervijā aģentūrai LETA atzina mazumtirdzniecības veikalu tīkla SIA “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
Komentējot to, kā “Lidl” ienākšana Latvijas tirgū ietekmēs konkurenci mazumtirdzniecībā gan Latvijā, gan Baltijā, Turlais sacīja, ka, runājot par konkurenci Baltijas valstīs, katrai no tām ir sava specifika un atšķirība. “Jā, mēs zinām, ka “Lidl” ir ienācis Lietuvā un ir mainījis tendences tirgū. Esam redzējuši rindas pie šiem veikaliem, un pieļauju, ka arī Latvijā būs pietiekami daudz cilvēku, kas gribēs iepirkties “Lidl”. Tur būs savs piedāvājums. Neesmu drošs, vai tās ir labas ziņas vietējiem ražotājiem,” sacīja Turlais.
Viņš skaidroja, ka, vērtējot citu valstu pieredzi, viņu māc šaubas, ka lielākā daļa produktu būs Latvijā ražoti. “Tas ir koks ar diviem galiem. Protams, ka ir ļoti labi, ja mūsu pircējiem ir pieejamas zemākas cenas preces un cita koncepta veikali. Konkurence – tas jau ir tikai labāk patērētājiem. Tomēr Latvijas ražotāju produkcijas īpatsvars “Lidl” veikalos šajā gadījumā ir tāds aktuāls jautājums,” uzsvēra “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs.
Vienlaikus vaicāts, vai Latvijas veikalu tīkliem varētu būt konkurences priekšrocības pār “Lidl”, ņemot vērā, ka tajos tiek pārdotas vietējās preces, pēc kurām pieprasījums ir pieaugošs viņš sacīja, ka konkurētspēja ir atkarīga no nozares.
“Skaidrs, ka viena daļa iepirkumu, ko īsteno “Lidl”, tiek veikta daudz lielākos uzņēmumos, kuri spēj būt daudz efektīvāki, daudz produktīvāki, un to pašizmaksa objektīvi ir zemāka. Latvijas uzņēmumiem šī konkurētspēja ir kā nu kurā nozarē. Piemēram, pārtikas ražošanā, konkrēti piena produkcijai, mums ir vismaz 20 piegādātāji, ja ne vairāk. (..) Nesaku, ka tas ir slikti vai labi, bet tā ir tāda specifika, ja mēs skatāmies, cik daudz mazie uzņēmumi mēģina katrs par sevi darboties. Domāju, ka tādu vēl aizvien ir pietiekami daudz un, iespējams, ka tā ir arī augļu un dārzeņu jomā. “Mūsmāju dārzeņu” kooperatīvs ir ļoti labs piemērs, kā var, labi kooperējoties, izdarīt vairāk, labāk, un visiem no tā ir ieguvumi. Iespējams, ka augļi un dārzeņi ir specifiskāki un varbūt tur tā vajadzība ir acīmredzamāka. Varbūt citās jomās – maizē un pienā – ir mazliet citādāk. Bet “Lidl” objektīvi atvedīs mantas, kas ir lētākas, tāpēc ka tās tiek ražotas efektīvākās ražotnēs,” sacīja Turlais,
Viņš arī atzīmēja, ka Latvijā pieprasījums pēc vietējās izcelsmes precēm ir ļoti liels līdz zināmai cenas robežai. Ņemot vērā, ka Vācijā preces tiek ražotas lētāk, viņš pieļāva, ka “Lidl” piedāvājumam Latvijā atradīsies pircēji. “Būs pietiekami daudz arī pircēju, kas ies un pirks tikai Latvijas preci, jo tā ir Latvijas prece. Tas nebūs tik vienkārši vienai nometnei gūt viennozīmīgu uzvaru pār otru. Katrā ziņā “Rimi Latvia” vienmēr ir bijis un būs būtisks Latvijas vietējo ražotāju produkcijas īpatsvars un atbalsts vietējiem ražotājiem, un vienmēr priecājamies par tiem Latvijas izcelsmes zīmoliem, kas izaug kopā ar mums,” uzsvēra “Rimi Latvia” vadītājs.