“Rimi” atteiksies no ģenētiski modificētiem produktiem 0
Ņemot vērā sabiedrības pausto nostāju, rūpējoties par iedzīvotāju veselību un apkārtējo vidi, kā arī sekojot ilgtspējīgas uzņēmējdarbības principiem, mazumtirdzniecības tīkls “Rimi Latvia” atteicies no ģenētiski modificētu pārtikas produktu tirdzniecības savu veikalu plauktos, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja uzņēmuma pārstāve Dace Valnere.
Patlaban “Rimi” veikalu sortimentā ir vairāk nekā 40 000 produktu vienību, un līdz šim produktu skaits, kas satur ģenētiski modificētus organismus (ĢMO) vai ir ražoti no ĢMO saturošām izejvielām, bijis simbolisks – tie bijuši četri produkti: zivju barība un trīs veidu augu eļļas.
“Esam par zinātnes sasniegumiem un izgudrojumiem, taču vislielākā prioritāte ir mūsu pircējs, kuram vienmēr cenšamies nodrošināt kvalitatīvu un drošu produkciju par izdevīgāko cenu. Tieši tāpēc, izvērtējot pieejamo informāciju par ģenētiski modificēto organismu ietekmi uz cilvēku veselību un apkārtējo vidi, esam nolēmuši pilnībā atteikties no ĢMO saturošo produktu iepirkšanas un tirdzniecības. Šī nostādne ir iestrādāta arī uzņēmuma jaunajā kvalitātes, vides un sociālās atbildības politikā,” skaidro “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
Līdz šim, lai informētu “Rimi” pircējus par produktiem, kas satur ĢMO vai ir ražoti no ĢMO izejvielām, to cenu zīmēs tika iekļautas īpašas norādes.
Jau ziņots, ka 13.maijā vispirms “Rimi” lielveikalā tirdzniecības parkā “Alfa”, bet pēc tam universālveikala “Stockmann” pārtikas nodaļās sabiedrības uzmanību ģenētiski modificētu produktu klātbūtnei veikalu plauktos ar zibakcijas palīdzību centās pievērst aptuveni 40 cilvēki.
Zibakcijas notika kampaņas “Paldies par Latviju – brīvu no ĢMO!” laikā. Kampaņas laikā tiek pausta pateicība 102 Latvijas novadiem, kas noteikuši aizliegumu audzēt ģenētiski modificētus augus.
Kā ziņots, “Rimi Latvia” konsolidētais apgrozījums 2010.gadā bijis 391,8 miljoni latu, kas ir par 3,1% mazāk nekā 2009.gadā. “Rimi” konsolidētā peļņa sasniegusi 5,228 miljonus latu, kas ir 1,4% no mazumtirdzniecības apgrozījuma.