Foto: Edijs Pālens/LETA

“Rīgas universālais terminālis” investēs attīstībā 2

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Rīgas brīvostā strādājošā stividorkompānija “Rīgas universālais terminālis” nākamgad jaunā tehnikā, kravas laukumu izbūvē un tehnoloģiskajos risinājumos plāno investēt vismaz četrus miljonus eiro.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Vienlaikus uzņēmums plāno arī par 5% kāpināt apkalpoto kravu apjomus, kā arī piesaistīt papildu kravas saldēto pārtikas produktu un lauksaimniecības produktu segmentā.

Kopš 2014. gada, kad uzņēmumu iegādājās japāņu koncerna “Mitsui” meitasuzņēmums Singapūras ostu operators “Portek International”, tajā ir investēti jau vismaz 60 miljoni eiro. “Rīgas universālais terminālis” pērn desmit mēnešos pārkrāva vairāk nekā trīs miljonus tonnu dažādu kravu, kas bija aptuveni 18% no kopējā kravu apgrozījuma Rīgas ostā. Lielāko apjomu no “Rīgas universālā termināļa” pārkrautajām kravām veidoja mežsaimniecības produktu un konteineru kravas.

CITI ŠOBRĪD LASA
“Rīgas universālā termināļa” izpilddirektors Jānis Kasalis: “Rīgas universālais terminālis” pērn desmit mēnešos pārkrāva vairāk nekā trīs miljonus tonnu dažādu kravu, kas bija aptuveni 18% no kopējā kravu apgrozījuma Rīgas ostā. Šogad plānots kravu apgrozījumu palielināt vēl par 5%.”
Foto: Edijs Pālens/LETA

“Rīgas universālā termināļa” valdes loceklis un izpilddirektors Jānis Kasalis norāda, ka aktuālo lēmumu pieņemšana šobrīd lielā mērā tiek pakārtota starptautiskajai zaļās atveseļošanās iniciatīvai, kas paredz līdz 2050. gadam sasniegt nulles emisiju līmeni. Uzņēmums rūpīgi sekojot līdzi pasaules zaļajam kursam un analizējot, kādas tehnoloģijas būtu jāmaina vai jāpielāgo, lai mazinātu oglekļa dioksīda (CO2) izmešus termināļa darbības procesos. “Labi apzināmies, ka visu šo pārmaiņu laikā tirgū parādīsies jauni kravu veidi, un tāpēc mēs aktīvi strādājam, lai uzņēmums tam būtu gatavs,” pauž Kasalis.

“Rīgas universālais terminālis” turpinās investēt arī termināļa procesu automatizācijā. Pasaules prakse rāda, ka ostās šis process tiek ieviests salīdzinoši lēnāk nekā, piemēram, rūpniecības un tirdzniecības sektoros, bet pēdējo gadu laikā arī ostu sektorā šajā jautājumā esot vērojamas izmaiņas.

Rūpīga automatizācijas plānošana un pārvaldība ostas procesu izmaksas varot samazināties līdz pat 55%, tajā pašā laikā efektivitāti palielinot līdz pat 35%. Uzņēmums nākamgad plāno automatizēt kravu identifikāciju un svēršanu, kā arī personu kontroli īstenot bez tiešas kontrolējošo darbinieku klātbūtnes. Paredzams, ka iebraukšana un izbraukšana no termināļa tuvākā gada laikā varētu būt pilnībā automatizēta.

“Rīgas universālais terminālis” veiksmīgi sadarbojoties ar Rīgas brīvostas pārvaldi, Muitas pārvaldi un Latvijas Jūras administrāciju, lai jau nākamā gada pavasarī varētu sākt darbu ar centralizētu termināļa procesu pārvaldības sistēmu. Šāda centralizēta pieeja ir ne tikai efektīvāka, bet arī finansiāli izdevīgāka visām iesaistītajām pusēm, jo katram nav jāizstrādā un jāuztur pašam sava individuālā sistēma.

Reklāma
Reklāma

“Rīgas universālais terminālis” reģistrēts 2001. gadā, un tā pamatkapitāls ir 4,497 miljoni eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2020. gadā bija 15,52 miljoni eiro, kas ir par 7,3% mazāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa bija 3,218 miljoni eiro, kas ir samazinājums par 10,4%. “Rīgas universālais terminālis” pieder Singapūrā reģistrētajam “Portek International”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.