“Rīgas satiksme” veido ērtāku un ātrāku tramvaju satiksmi 0
Rīgas pašvaldībai piederošais uzņēmums izveidojis zemās grīdas tramvajiem piemērotu infrastruktūru visvairāk noslogotajā maršrutā uz Juglu
Kopš otrdienas pilnībā atjaunota tramvaju satiksme Rīgas visnoslogotākajā – 6. tramvaja – maršrutā un 3. tramvaja maršrutā posmā no 45. vidusskolas Ropažu ielā līdz Juglai, kur saistībā ar zemās grīdas tramvaja izmantošanu kopš aizvadītā gada aprīļa veica infrastruktūras pārbūvi. Tā bija nepieciešama, jo 6. maršrutā, kas galvaspilsētā ir visnoslogotākais – ik mēnesi tajā pārvadā vairāk nekā 700 000 no 2 000 000 tramvaja pasažieru –, bija zemās grīdas tramvajiem neatbilstoša infrastruktūra. Proti, nebija paaugstināto pieturvietu, tramvaji brauca pa sliedēm uz koka gulšņiem, kas radīja paaugstinātu trokšņa un vibrācijas līmeni, nebija zemās grīdas tramvajam piemērotu kontaktvadu.
Būvniecības darbu laikā pasažieriem, kas izmantoja 6. tramvaju nokļūšanai Juglas virzienā un atpakaļ, kopš 2012. gada aprīļa pie 45. vidusskolas bija jāpārsēžas un ceļš bez papildu izdevumiem jāturpina autobusā. Šādu neērtību kopš šīs nedēļas otrdienas vairs nav. Pēc pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” pasūtījuma ir veikti zemās grīdas tramvajam nepieciešamās infrastruktūras būvniecības darbi, tostarp pirmo reizi Latvijā uz lentveida dzelzsbetona pamata liktas jaunas sliedes, kas slāpē troksni un mazina vibrāciju, pasažieru ērtībām būvētas paaugstinātas un paplašinātas pieturvietu platformas, krustojumos klāts betons un asfalts, bet citviet sēta zālīte. Pēc darbu veikšanas pasažieri var ērtāk un ātrāk iekļūt tramvajā, kas arī samazina ceļā pavadāmo laiku, būs arī daudz mazāk putekļu nekā agrāk. Visticamāk, rīdzinieki un pilsētas viesi pievērsīs uzmanību ne līdz galam veiktajiem pārbūves un labiekārtošanas darbiem, tomēr šai situācijai ir racionāls skaidrojums.
SIA “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens teic, ka uzņēmumam vissvarīgākais bijis iespējami ātrāk nodrošināt pasažieriem ērtu un drošu tramvaju satiksmes izmantošanu 6. un 3. maršrutā visā garumā bez pārsēšanās. Turklāt kopš 16. maija 6. tramvaja maršruts ir pagarināts līdz Ausekļa ielai. Rekonstrukcijas darbi 6. tramvaja maršrutā vēl turpinās, tos, kā iecerēts, pabeigšot šā gada septembrī.
“Rīgas satiksmes” ceļu saimniecības vadītājs Jānis Cerbulis teic, ka pasažieri patlaban 6. tramvaja maršrutā var maksimāli izbaudīt zemās grīdas tramvaja priekšrocības. Proti, ērti un ātri – tramvajam nav pakāpienu – iekļūt plašajā salonā un nokļūt vajadzīgajā pieturvietā. Eiropas Savienības normām patlaban arī atbilst trokšņa, vibrācijas un citi rādītāji.
Tā kā 6T. maršruta autobuss, kas aizvietoja tramvaju, ir atcelts, mainīts arī 3. un 6. tramvaja kustības grafiks. Rīdzinieku ērtībām to jau tuvākajā laikā uzstādīs pieturvietās.
Otrdien 6. tramvaja kustības atjaunošanā klāt bija arī Rīgas mērs Nils Ušakovs, kas uzņēmumam pateicās par darbu veikšanu agrāk nekā plānotajā termiņā. Galvaspilsētas mērs kopā ar “Rīgas satiksmes”, Rīgas domes darbiniekiem un žurnālistiem veica izmēģinājuma braucienu no gala pieturas Juglā līdz pieturvietai pie Nacionālās operas.
Līdzās 6. tramvaja maršrutam zemās grīdas tramvaji kursē arī 11. maršrutā uz Meža- parku, kur gan atbilstoša infrastruktūra vēl nav izveidota. Nākamais virziens, kur jau sākti infrastruktūras modernizācijas darbi, ir 4. tramvaja maršruts uz Imantu. Rīgas pilsētas attīstības programma paredz pakāpenisku pāreju uz zemās grīdas tramvajiem.
Tramvaja maršruta modernizācija Rīgā Kopējais naudas ieguldījums Ls 8,5 milj. – SIA “Rīgas satiksme” līdzekļi Rekonstruēts sliežu posms 2,65 km garumā Nomainīti kontaktvadi 5,36 km garumā, no jauna uzbūvēti 117 kontakttīkla balsti Izbūvētas 10 paaugstinātās pieturvietas platformas. |
Publikācija tapusi sadarbībā ar RP SIA “Rīgas satiksme”