“Rīgas satiksme” sāk aktīvu cīņu ar bezbiļetniekiem. Kas jāzina pasažieriem, braucot ar autobusu vai trolejbusu? 47
Lai cīnītos ar bezbiļetniekiem, Rīgā no šodienas vairākos trolejbusu un autobusu maršrutos tiks atjaunota kārtība, kurā pasažieru iekāpšana tiek organizēta tikai pa priekšējām durvīm, aģentūru LETA informēja pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.
Izmaiņas skars 19 sabiedriskā transporta maršrutus. Šāda kārtība noteikta 13., 20. un 34. trolejbusa maršrutā, kā arī 10., 12., 18., 20., 28., 29., 33., 34., 38., 39., 43., 47., 54., 57., 60. un 63. autobusa maršrutā.
No šodienas šo maršrutu transportlīdzekļos pasažieru iekāpšana notiks tikai pa priekšējām durvīm, bet izkāpšana – pa vidējām un aizmugures durvīm.
Brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles. Savukārt pasažieriem, kuri braucienu apmaksā ar Koda biļetes lietoti, brauciens jāapmaksā, jau kāpjot transporta līdzeklī un vadītājam jāuzrāda tālrunī redzamais brauciena maksas apstiprinājums.
Tādejādi vadītājs sekos līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju un samaksātu par braucienu. Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslos iekāpšanas kārtība nemainīsies un notiks pa vidējām durvīm.
Šādas kārtības mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu, un samazinātu bezbiļetnieku skaitu. Tāpat ar šādu kārtību iespējams ierobežot to personu skaitu, kuri sabiedriskajā transportā pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.
Projekts, kura laikā iekāpšana sabiedriskā transporta līdzekļos notiek pa priekšējām durvīm, tika sākts 2019.gada vasarā ar mērķi palielināt braucienu reģistrāciju daudzumu par 15%, taču rezultāti liecināja, ka reģistrēto braucienu skaits projektā iesaistītajos maršrutos palielinājās par vairāk nekā 20%.
“Rīgas satiksme” ir Rīgas pašvaldībai pilnībā piederošs uzņēmums, kas 2021.gadā strādāja ar 161,117 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,1% mazāks nekā 2020.gadā. Savukārt kompānijas peļņa pieauga 3,1 reizi un bija 3,049 miljoni eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.