“Rīgas satiksme” komentē saņemtos iebildumus par Skanstes tramvaju un tālāko rīcību 3
Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” pēc Centrālās Finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) starplēmuma saņemšanas par papildu prasībām, kas jāizpilda, iesniedzot Skanstes tramvaja līnijas projektu atkārtoti, nesaskata riskus Kohēzijas finansējuma saņemšanai.
“Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis aģentūru LETA informēja, ka uzņēmums saņēmis CFLA lēmumu, kurā ir lemts par projekta “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” atbalstīšanu ar norādītiem nosacījumiem par nepieciešamajiem precizējumiem un papildinājumiem, kas “Rīgas satiksmei” ir jāveic līdz nākamā gada 20.februārim.
Uzņēmumam nosacījumi ir saprotami un atsevišķās projekta iesnieguma sadaļās būs nepieciešams veikt precizējumus un papildinājumus.
“Rīgas satiksme” ir gatava iesniegt precizēto projekta iesniegumu līdz CFLA noteiktajam termiņam, lai projekts “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” tiktu īstenots. Turklāt, veicot nosacījumu izpildi CFLA noteiktajā termiņā, uzņēmums nesaskata riskus Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai.
Savukārt Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) aģentūrai LETA pauda, ka ar detalizētu CFLA starplēmumu vēl nav iepazinies. Viņš gan piebilda, ka, pēc “Rīgas satiksmes” viņam sniegtās informācijas, projektā vajadzīgi vien tehniski precizējumi, un uzņēmums plāno tos CFLA iesniegt līdz janvāra beigām.
Savukārt to, vai CFLA starplēmums varētu ietekmēt Kohēzijas fonda finansējuma iegūšanu, Ušakovs nevēlējās komentēt.
LETA jau ziņoja, ka CFLA pieņēmusi starplēmumu par “Rīgas satiksmes” iesniegto Skanstes tramvaja līnijas projektu, norādot nosacījumus un papildu prasības, kas jāizpilda, iesniedzot projektu atkārtoti.
Izvērtējot iesniegto projektu, CFLA secinājusi, ka precizējami dažādi projekta pamatojumā ietvertie rādītāji, kā arī nepieciešama vairāku nozīmīgu risku papildu izvērtēšana, no kā izriet projekta laika grafiks un īstenošanas iespējas.
“Projektā nav iespējams gūt pārliecību, ka ir pilnībā ņemti vērā visi apstākļi, kas saistīti ar projekta ietekmi uz kultūras mantojumu un ir būtiski, nodrošinot kultūras pieminekļu aizsardzību. “Rīgas satiksmei” jāprecizē, kādas darbības un kādā termiņā paredzēts veikt, lai nodrošinātu kultūras mantojuma saglabāšanu,” skaidroja CFLA.
Tāpat uzņēmumam jāpārvērtē būvatļaujas saņemšanas un būvprojekta saskaņošanas iespējas, kas varētu neatbilst sākotnēji paredzētajam laika grafikam. Lai sniegtu objektīvu novērtējumu par būvniecības nosacījumiem, “Rīgas satiksmei” ir jāsaņem Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) uzziņa par būvniecības nosacījumiem un iespējamiem šķēršļiem būvprojekta saskaņošanai un būvatļaujas saņemšanai.
Vienlaikus “Rīgas satiksmei” jāsniedz izvērtējums, vai un kā iespējama projektā iecerētās tramvaja līnijas izbūve, ņemot vērā VKPAI veikto izpēti un secinājumu, ka līnijas izbūve veicama tikai Senču ielas gabarītos.
“Rīgas satiksmei” jāveic arī vairāki citi precizējumi un papildinājumi. Pēc tam, kad “Rīgas satiksme” precizējumus iesniegs CFLA, notiks projekta atkārtota vērtēšana.
LETA jau ziņoja, ka Rīgā iecerēts būvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.
Rīgas dome un “Rīgas satiksme” gan ir solījušas, ka tramvaja līnija būs tikai Senču ielā, neskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.