Rīgas sastrēgumos ātrākais velosipēds, lēnākais – auto (papildināts) 0
Rīgā sastrēgumstundās ātrākais transportlīdzeklis ir velosipēds, bet vislēnāk ir pārvietoties ar automašīnu, noskaidrots šorīt notikušajā eksperimentā, kas tika organizēts, lai noskaidrotu izdevīgāko transporta veidu un aktualizētu alternatīvas privātajai automašīnai.
Kā informēja Rīgas domē, izmantojot dažādus transportlīdzekļus – velosipēdu, sabiedrisko transportu, personīgo automašīnu – un citus transporta veidus, vairāki rīdzinieki pēc iespējas ātrāk centās sasniegt noteikto galapunktu, lai noskaidrotu, kā visātrāk pārvietoties Rīgā rīta sastrēgumu laikā.
Pirmais šajās sacensībās finišējis Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC), kurš plkst.8.30 ar velosipēdu sāka braucienu no Zolitūdes ielas 34 un Rostokas ielas stūra, stāvvietā pie lielveikala “Rimi”. Viņš pilsētas centru sasniedzis 22 minūtēs, gan piebilstot – ja tās nebūtu sacensības, galamērķi droši vien būtu sasniedzis piecas minūtes vēlāk.
Kā norāda Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Dišlere, oktobrī, kad tiks pabeigta Daugavgrīvas ielas rekonstrukcija un automašīnu un velosipēdu satiksmi vairs neapgrūtinās remontdarbi, nokļūt Rīgas centrā ar velosipēdu varēšot vēl ātrāk.
Kā viens no pēdējiem finišējis pludmales volejbolists Mārtiņš Pļaviņš, kurš startējis vienā laikā un vietā ar Ušakovu. Viņš ar personīgo auto izbaudījis Rīgas sastrēgumus un galamērķī nonācis priekšpēdējais.
Pļaviņš 8,8 kilometrus garo posmu no Imantas ar automašīnu brauca 41 minūti, savukārt eksperimenta dalībniece, kas izmantoja vilcienu, galapunktu sasniedza 31 minūtē.
Arī garākajā maršrutā no Juglas 11 kilometru distanci visātrāk nobrauca divriteņu transporta līdzeklis motorollers. Vienlaikus finišā ieradās Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Krišjānis Peters un sabiedrisko attiecību aģentūras “Prospero” valdes priekšsēdētāja Mudrīte Grundule, kuri brauca attiecīgi ar mikroautobusu un tramvaju. Abiem ceļā pagāja 39 minūtes.
Savukārt trešajā distancē, no Ozolciema un Vienības gatves krustojuma Tīrainē, vislabāk klājās elektrovelosipēdu “Blue Shock Bike” izplatītāju pārstāvim Neilam Kalniņam, kurš līdz Vecrīgai nokļuva 22 minūtēs. Eksperimenta dalībniece, kas šo pašu attālumu mēroja ar vilcienu, ceļā pavadīja par septiņām minūtēm ilgāk, bet “Rīgas Dinamo” tehniskais direktors un TV raidījumu vadītājs Armands Simsons ar automašīnu 9,7 kilometru attālumu veica pusstundā.
Simsons gan piebilda, ka, precīzi ievērojot satiksmes noteikumus, viņam nācies bremzēt satiksmes plūsmu. “Citi šoferi droši vien domāja, ka pie manas mašīnas stūres sēž astoņdesmitgadīga omīte,” atzina šoferis.
Lēnāks par personīgo automašīnu izrādījies vienīgi 27.trolejbuss, taču Dišlere paskaidroja, ka šajā maršrutā trolejbuss met vairākus līkumus, lai sabiedriskais transports būtu pieejams pēc iespējas vairāk rīdzinieku, tāpēc arī ceļā nākas pavadīt vairāk laika.
Eksperiments ir viens no Eiropas mobilitātes nedēļas pasākumiem Rīgā. Mobilitātes nedēļa tradicionāli notiek jau divpadsmito gadu no 16. līdz 22.septembrim, tās laikā pilsētā tiek rīkoti dažādi pasākumi, lai uzrunātu sabiedrību un pievērstu uzmanību gaisa piesārņojumam pilsētā un alternatīviem pārvietošanās līdzekļiem.
Eiropas mobilitātes nedēļas pasākumus Rīgā organizē Satiksmes departaments sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām, privātiem uzņēmējiem un veloaktīvistiem, un šogad par tā galveno tēmu ir izvirzīta gaisa kvalitāte.