Rīgas ostā darbu uzsāk jauna konteinerpārvadājumu līnija “Poland-Finland Express” 0
Rīgas ostā ar savu konteinerpārvadājumu līniju “Poland-Finland Express” darbu uzsākusi viena no pasaulē lielākajām starptautisko jūras konteineru pārvadātāju kompānijām COSCO Shipping Lines. Jaunās līnijas maršruts Baltijas jūrā ir Gdaņska-Helsinki-Rīga-Klaipēda-Gdaņska, Rīgas ostā atgriežoties ik nedēļu.
COSCO Shipping Lines lēmums iekļaut Rīgas ostu savas konteineru pārvadājumu līnijas maršrutā apliecina Rīgas ostas konkurētspēju un kapacitāti, nodrošinot augstu pakalpojumu kvalitāti un ātrumu.
COSCO Shipping Lines pieder Ķīnas kuģošanas uzņēmumu holdingam COSCO un tas nodarbojas ar starptautiskajiem jūras konteineru pārvadājumiem. Ar 361 konteinerkuģi (kopējā ietilpība 1,84 miljoni konteineru vienību (TEU)) lielu floti un kompānijas īpašumā esošajiem 2,68 miljoniem konteineru COSCO Shipping Lines šobrīd ir ceturtais lielākais jūras konteineru pārvadātājs pasaulē.
2018. gadā līnija “Poland-Finland Express” Rīgas ostā ir saņēmusi regulārās kuģošanas līnijas statusu, līdz ar to šobrīd Rīgas ostā aktīvi darbojas sešas konteinerpārvadājumu līnijas. To dažādie maršruti savieno Rīgu ar visām nozīmīgākajām Baltijas jūras ostām, kā arī lielajām konteineru tranzīta ostām Eiropā.
“Jebkuras jaunas konteineru līnijas un jauna konteineru pārvadātāja ienākšana Rīgas ostā paver ceļu jaunām biznesa aktivitātēm un iespējām audzēt konteineru apjomu ostā. Papildus tas apliecina, ka Rīgas ostai ir visi priekšnoteikumi, lai tā kļūtu par reģionālo konteineru tranzīta centru Baltijā – izdevīga atrašanās vieta Baltijas centrā, augstas kvalitātes ostas un termināļu pakalpojumi, kā arī pastāvīgi augošs konteineru apjoms,” akcentē Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.
Pērn Rīgas ostā pārkrāva rekordaugstu konteinerkravu apjomu – 2017. gadā caur ostu nosūtīts 4,6 miljoni tonnu konteinerkravu jeb 446 000 konteineru vienību (TEU), sasniedzot jaunu konteinerkravu apgrozījuma rekordu ostas pastāvēšanas vēsturē (+13,5%). Rīgas ostā ne vien reģistrēts viens no lielākajiem apjoma kāpumiem visā Baltijas jūras reģionā, bet Rīgai ir izdevies palielināt arī ostas tirgus daļu konteinerpārvadājumu segmentā, sasniedzot 9,8% no konteinerkravu kopapjoma.