Rīgas Motormuzeja jubilejā apmeklētājus vizinās retro autobuss
Rīgas Motormuzeja jubilejā apmeklētājus vizinās retro autobuss
Rīgas Motormuzeja jubilejā apmeklētājus vizinās retro autobuss

Rīgas Motormuzejs jubilejā sagādā braucienu ar 70.gadu autobusu 0

Sestdien, 27.aprīlī, par godu Rīgas Motormuzeja 30 gadu jubilejai, muzeja darbinieki sagādājuši apmeklētājiem piedzīvojumu – braucienu ar 70.gadu autobusu PAZ.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Braucieni notiks apaļās stundās no plkst. 10 līdz 17 un to laikā gidi pasažierus izklaidēs ar stāstiem par industriālo Rīgu un autobūvi Latvijā.

Improvizēta autobusa pietura būs izveidota muzeja stāvlaukumā. Jāņem vērā, ka vietu skaits autobusā ir ierobežots – vienā braucienā var doties 22 personas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ideja par braucienu uz muzeju meklējama 1990. gadu sākumā, kad ar Berlīnes Satiksmes un tehnikas muzeja gādību, uz Rīgu tika atvesti divi firmas “MAN” divstāvu autobusi, kuri kursēja maršrutā Rīgas centrs – Rīgas Motormuzejs.

“Ar divstāvu ekspresi uz Rīgas Motormuzeju” – tā toreiz vēstīja brauciena reklāma. Brauciens pieaugušajam izmaksāja 2 rubļi, bet bērniem – 50 kapeikas. Maršruta sākums bija Planetārijs – mūsdienās Esplanāde pie Katedrāles.

Divstāvu autobusi Rīgas ielās bija eksotika kā rīdziniekiem, tā arī Rīgas viesiem, jo abi šie autobusi Latvijā bija pirmie. Muzeja ekspresi izmantoja kā muzeja apmeklētāji un darbinieki, tā arī Mežciema mikrorajona iedzīvotāji.

Tā laika motormuzeja apmeklētāji atminas: “Tas bijis neparasti braukt pa Rīgu divstāvu autobusā un raudzīties pāri mašīnu un autobusu drūzmai. Tā bija iespēja redzēt pilsētu savādāku. Ļaudis uz muzeju speciāli brauca ar divstāvu autobusu, nevis ar savu auto, jo tas bija liels piedzīvojums un eksotika”.

Autobusa braucienu pieredzējušie atceras, ka “4 metrus augstie autobusi dažiem lika bailēs raudzīties uz tik tuvu esošajiem trolejbusa vadiem (augstums apmēram 5,7 m), taču nekad autobuss tos neaizskāra”. Tomēr rezerves daļas un uzturēšana tehniskā kārtībā maksāja vairāk nekā muzejs varēja atļauties.

Autobuss kursēja līdz 1993.gadam, pēc tam to pārdeva.

Rīgas Motomuzejs svinēs jubileju
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.