Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Paula Čurkste/LETA

Rīgas lidosta saistībā ar karu Ukrainā zaudējusi apmēram 16% tranzīta pasažieru 0

Rīgas lidosta saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā ir zaudējusi apmēram 16% tranzīta pasažieru, kas šobrīd, atkopjoties no Covid-19 pandēmijas, būtu palīdzējuši būt tajā pašā līmenī, kur citas Ziemeļvalstu lidostas, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Reklāma
Reklāma
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
Lasīt citas ziņas

Viņa teica, ka lidostā “Rīga” darbības apmēri pašlaik ir 70% no 2019.gada rezultātiem. “Ir paredzams, ka arī nākamajos mēnešos situācija būs līdzīga. Iespējams, pakāpsimies par kādiem 5%, bet 2019.gada līmeni mēs vēl nesasniegsim,” prognozēja Odiņa.

Tāpat viņa norādīja, ka jau pandēmijas sākumā aviācijas industrijā atkopšanās tika prognozēta vien 2024.gadā, un uzsvēra, ka šobrīd izskatās, ka tā arī būs.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mūsu gadījumā, protams, ir jāmin arī zaudētais tirgus pārvadājumiem uz Krieviju un Ukrainu, kas ir aptuveni 9% no kopējā apkalpoto pasažieru skaita. Ja tā nebūtu, tad mēs, visdrīzāk, būtu ļoti tuvu pārējiem tirgiem Ziemeļeiropā un Viduseiropā. Mēs tomēr bijām lielā mērā fokusēti uz Austrumu tirgu un bijām labs savienojuma mezgls gaisa satiksmē starp Austrumiem un Rietumiem un starp Austrumiem un Ziemeļiem,” stāstīja Odiņa, piebilstot, ka šobrīd 16% zaudēto tranzīta pasažieru Rīgas lidostai būtu palīdzējuši būt tajā pašā līmenī, kur citas Ziemeļvalstu lidostas.

Odiņa uzsvēra, ka citās lidostās ietekme nav tika liela, jo Austrumu tirgus nebija tik nozīmīgs. Piemēram, Kopenhāgenas lidostā pasažieru zaudējums tādēļ ir 2-3%.

“Mēs sankciju ietekmei esam pakļauti vairāk,” teica Odiņa, piebilstot, ka tas pats attiecas arī, piemēram, uz Helsinku lidostu un Somijas aviokompāniju “Finnair”.