Foto: LETA/Edijs Pālens

“Rīgas karte” pagājušajā mēnesī “RS” dividendēs izmaksājusi 4,25 miljonus eiro 0

Pagājušajā mēnesī Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas uzstādītāja un apkalpotāja SIA “Rīgas karte” dividendēs SIA “Rīgas satiksme” izmaksājusi 4,25 miljonus eiro, aģentūrai LETA pavēstīja uzņēmumā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Uzņēmuma pārstāvis Jānis Basevičs norādīja, ka atbilstoši 2007.gadā noslēgtajam līgumam, “Rīgas karte” peļņa ir dalībnieku peļņa, proti, jo lielāka ir uzņēmuma peļņa, jo vairāk dividendēs saņem “Rīgas karte” dalībnieki. Lielākais dividenžu saņēmējs ir “Rīgas satiksme”, kam pieder 51% “Rīgas karte” kapitāldaļu. Pagājušajā mēnesī “Rīgas karte” pārskaitīja “Rīgas satiksmei” 4,25 miljonus eiro, tostarp arī iepriekšējo gadu nesadalīto peļņu.

LETA jau vēstīja, ka pagājušajā gadā audzis “Rīgas karte” apgrozījums un peļņa, liecina SIA “Firmas.lv” informācija.

CITI ŠOBRĪD LASA
Uzņēmuma apgrozījums no 21,56 miljoniem eiro 2017.gadā pērn auga līdz 22,55 miljoniem eiro.

Savukārt “Rīgas karte” peļņa pērn bija 6,12 miljoni eiro iepretim 4,1 miljonam eiro 2017.gadā. Peļņas pieaugums tiek skaidrots ar augstākiem ieņēmumiem un izmaksu samazināšanu.

“Rīgas karte” ir 2007.gadā dibināts uzņēmums, kas izveidoja un uztur Rīgas sabiedriskā transporta un autostāvvietu elektronisko norēķinu sistēmu. Uzņēmuma akcionāri ir “Rīgas satiksme” un ASV tehnoloģiju kompānija “Conduent”. 51% “Rīgas kartes” pieder “Rīgas satiksmei”, bet 49% – Francijas uzņēmumam “Conduent Business Solutions”.

Bijušais “Rīgas satiksmes” pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrija Matīss bija izteicies, ka uzņēmums “Rīgas karte” esot “vislielākais “Rīgas satiksmes” naudas izsūcējs”. Piemēram, par e-talonu sistēmas uzturēšanu sabiedriskajā transportā pērn “Rīgas kartei” samaksāti 15 miljoni eiro, lai gan ieņēmumi no biļetēm bijuši vien aptuveni 40 miljoni eiro. Savukārt par termināļiem skolu ēdnīcās uzņēmums maksā “Rīgas kartei” 60 eiro īri mēnesī jeb 720 eiro gadā, lai gan šāda iekārta esot nopērkama par 485 eiro.

Savukārt žurnāls “Ir” vēstīja, ka “Rīgas kartes” apgrozījuma dati neatbilst pašvaldības “Rīgas satiksmes” ik gadu samaksātajai naudai, tādējādi neesot zināms, kam tērēti laikā posmā no 2009. līdz 2017.gadam samaksātie 20 miljoni eiro.

Reklāma
Reklāma

“Rīgas satiksmes” sniegtā informācija liecinot – kopš 2008.gada uzņēmums samaksājis “Rīgas kartei” 216 miljonus eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

ŠĪ summa ir gan par e-talonu sistēmas uzturēšanu, gan par autostāvvietu sistēmas un termināļu skolu ēdnīcās uzturēšanu.

Par sistēmas uzturēšanu 2009.gadā maksāti 5,87 miljoni eiro bez PVN, 2014.gadā – 10,24 miljoni, bet 2018.gadā – 14,75 miljoni. Pieaugums desmit gadu laikā veidojās 150% liels. Lai gan pēdējos četros gados “Rīgas satiksme” pasažieru skaits turpina sarukt, “Rīgas kartes” peļņa tieši otrādi – kāpj. Desmit gados uzņēmuma peļņa sasniedz 13,34 miljonus eiro, un šajos datos vēl nav jaunākās informācijas par 2018.gadu.

“Rīgas kartes” valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs ir paudis viedokli, ka “Ir” aprēķini ir “neprofesionāli un maldinoši interpretēti dažādi grāmatvedības dati”.

Pret SIA “Rīgas karte” bijušo valdes locekli Aleksandru Brandavu ir izvirzītas aizdomas par koruptīviem noziegumiem

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.