Rīgas grūstošie tilti: kur notiek būvdarbi, kas tiks darīts un cik tas maksās 0
Vairāki tilti Rīgā ir neapmierinošā stāvoklī, bet tikai uz diviem no tiem ieplānoti remontdarbi, tāpēc Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien uzdeva Satiksmes departamentam izstrādāt rīcības plānu visu neapmierinošā stāvoklī esošo tiltu uzlabošanai.
Šie remonti ir finansiāli ietilpīgi, tāpēc ļoti svarīga ir savlaicīga un korekta informācija,” uzsvēra komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).
LETA jau ziņoja, ka Rīgā neapmierinošā stāvoklī ir pieci tilti. Saskaņā ar Satiksmes departamenta informāciju, neapmierinošā stāvoklī ir Brasas un Augusta Deglava tilti, kur tiek veikti būvdarbi, Vanšu tilts, kuram nepieciešams plānot remontdarbus, kā arī Jorģa Zemitāna tilts un pārvads pār dzelzceļu Gustava Zemgala gatvē. Pārējie tilti un tuneļi esot labā un apmierinošā stāvoklī.
Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs šodien Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātiem sniedza ieskatu par tiltu stāvokli Rīgā.
Detalizētāk skaidrojot situāciju Deglava tilta remontdarbos, Reinbahs atgādināja, ka 2018.gadā, atbilstoši būvprojektam, sākti tilta pārbūves darbi, kuru līguma summa ir 5,175 miljonus eiro.
Objekta pārbūves laikā tika konstatēti būtiski nesošo konstrukciju bojājumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti līdz projekta dokumentācijas izmaiņu izstrādei. Reinbahs atzīmēja, ka būvuzņēmējs veica darbus atbilstoši finansējumam un darbu aktualitātei – saremontēti sliktākajā tehniskajā stāvoklī esošie balsti, līdz ar to līguma summa palielinājās līgumā paredzētājās robežās.
Iepirkuma rezultātā noslēgts līgums par summu 7,040 miljoniem eiro. Atjaunotā seguma garums būs 600 kvadrātmetri, bet kopējā platība – 2800 kvadrātmetri.
Savukārt uz Brasas tilta darbi tika sākti pagājušajā gadā, iepirkuma rezultātā noslēdzot līgumu par 10,871 miljonu eiro.
Objekta pārbūves laikā tika konstatēti būtiski bojājumi pārvada nesošajās konstrukcijās un darbi tika apturēti.
Lai nodrošinātu satiksmes plūsmu no mikrorajoniem, tika izstrādāts pagaidu projekts un izbūvēta pagaidu dzelzceļa pārbrauktuve. Tāpat tika veikta tilta inspekcija un tālākā konservācijas darbu projekta izstāde un realizācija.
Patlaban tiek izstrādāts izmaiņu būvprojekts, kas paredz daļēji demontēt esošās tilta konstrukcijas un izbūvēt tās no jauna. Šos darbus plānots pabeigt līdz šā gada beigām. Tāpat publiskās apriešanas rezultātā pieņemts lēmums atteikties no nodalītās velo infrastruktūras ierīkošanas, ņemot vēra lēmumu par koku saglabāšanu. Būvdarbus plānots sākt 2021.gada aprīlī.
Kopumā atjaunotā seguma garums ir 200 metri, bet platība – 12 000 kvadrātmetru. Plānotais nepieciešamais finansējums tiks precizēts pēc projekta izmaiņu darbu daudzuma un izmaksu saraksta saņemšanas.
Lai neatkārtotos situācija ar projektu sadārdzinājumu, Satiksmes departaments ieviesīs vairākas izmaiņas darbu organizācijā.
Satiksmes departamenta pārstāvji solīja, ka turpmāk projektos tiks izmantots viens un tas pats projektētājs un būvnieks, nevis vairākas dažādas firmas, kā arī pirms projekta sākšanas obligātas būs padziļinātās tehniskās izpētes.